MUMS!

Ja, nu ska jag minsann äta upp min pizza, käka upp mitt godis, dricka upp min läsk och juice. Efter det ska jag sluka en bytta med glass och skölja ner med lite oboy. När jag käkat det så ska jag minsann trycka i mig ytterligare lite lasagne och till mellis blir det nog lite chips och dippa... 
 
Eller? 
 
Verkar som att kära Alexandra tror satt det är sånt jag ursäktade mig med när jag skrev att jag skulle äta i fredags. Äta en massa onyttigheter för at slippa bli dömd. 
 
Till mitt försvar kan jag säga att det serverades ägg, sill, pastasallad, korv, köttbullar och spenatpaj på kalaset. Jag åt allt men pillade bort pastan i salladen. Herreguuud vilka onyttigheter jag tryckte i mig för att slippa bli dömd.
 
Jag fick ju bara mitt protein som jag skulle ha, de varma grönsakerna i form av spenatpajen (pillade bort det mesta pajdegen eftersom jag inte gillar paj) och salladen fick jag minsann också i mig. Korven åt jag inte eftersom jag inte äter korv och köttbullarna va hemmagjorda så de smakade jag på. Fett var väl den delen jag inte åt. Det serverades öl, pepsi, cola, pärondryck och sockerdricka. Vad drack jag? Iskallt kranvatten. Godis serverades inte ens. På kvällen när barnen lagt sig så skulle de vuxna som var kvar, beställa hem mat och äta ostbollar, dippa osv. Vi åkte hem och åt hemlagad kasslergryta, därefter somnade vi i soffan till Django. Så jo, jag kallar detta för medvetna val.
 
Dessutom har jag kommit på ett fruktansvärt bra knep för att se vad det är i saker som jag blir bjuden på när jag är borta. Jag är ju överkänslig mot mjölk och delvis gluten. Jag säger bara detta, sedan får jag läsa på innehållsförteckningarna. King! Ta del av det rådet ni som kan! Då kan ni tex se hur många procents kötthalt det är i korven och om det finns vissa tillsatser som inte är bra för er.. 
 
Var det någon mer som trodde att jag skulle vräka i mig en massa skit i fredags?
 
 

Kommentarer
Postat av: J.

So what om du ätit massa skit i fredags? Vad är grejen? Varför ska du ens ursäkta vad du äter? Man äter väl vad tusan man vill? Det gör då jag. Ibland nyttigt och ibland väldigt onyttigt, men det ska alla andra ge fan i. Haha. Skulle tycka livet var jättetråkigt om man aldrig fick äta godis eller pizza. Sån är jag.

Svar: Jadu hon anser hon besitter den rätten då jag avslutade min helfart för att kunna äta med min pojkväns släkt första gången jag träffade dom..
Liinda

2013-04-02 @ 15:00:49
URL: http://jenniferitext.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej. Första gången jag är inne hos dig. Läste att du skulle få bort 60 kg. Av bilderna att döma så verkar du inte ha så mycket övervikt. Fast du kanske har gått ner en del redan?? Jag tycker du är fin i alla fall men man ska ju må bra också. Tänk att en vikt kan påverka hur man mår så mycket!? Jag har alltid haft det motsatta problemet jag, fast nu är jag normalviktig med en gravidmage utan att vara gravid *suck* Aldrig blir man nöjd :/

Angående inlägget här så förstår jag inte riktigt varför du måste försvara dig. Vad har andra med att göra hur du sköter din kropp och kosthållning?
Men det är ju så sant, att människor borde byta problem med varandra eftersom alla tycks veta hur man löser andras problem :)

Ha en bra dag!

2013-04-02 @ 15:25:16
URL: http://www.mariamalmgren.se
Postat av: Maria

Sv. haha ja det var ju rätt person till att ha åsikter om din kost. Du får tänka som så att det hon säger/skriver säger mer om henne än om dig. Men jag förstår om det är frustrerande.
Jag fick alltid höra att jag hade anorexia när jag var yngre fast att jag inte vill något hellre än att gå upp i vikt. En gång när jag blev inlagd på sjukhus så ville dom behandla mig för anorexia fast att det inte ens var därför jag var inlagd. Dom frågade om dom skulle sitta bredvid mig vid maten och allt sånt haha, det var tider det :)

OJ, har du gått ner så mycket? Då har du gett dig själv en del belöningar på vägen? BRA DÄR! Läste om dom. Har du kommit iväg till Ullared? Jag ska dit i maj och kan knappt vänta =)
Kram

2013-04-02 @ 16:42:59
URL: http://www.mariamalmgren.se
Postat av: Linda

Amen nu räcker det väl ändå. Hon måste ju vara tappad. Du tjejen jag drack folköl förra veckan och gick upp 0.2kg, hmm att jag har snart gått ner 30kg och druckit fler med fina minus på vågen.
Man väljer själv vad man äter! Bara för att man är överviktig (jag var) så betyder det inte att man sitter i ett mat fängelse. Vi kan äta allt och sen ska väl du ta och skita i vad andra äter. Du är patetisk och har noll kunskap!

Skit i henne Linda! Hon har ju inte alla hönsen hemma!

Svar: Ja hon är lite tappad. Allmänt bitter på livet. Klart man kan få ångest över sånt man äter. Det är inte mer n RÄTT att man får ångest för då vet man att man inte skulle gjort så.
Hon tycker det är hemskt att jag skrev det jag skrev till henne. Kan ju dela med mig till dig så får mina läsare se hur jävla taskig jag kan vara mot någon som upprepade tillfällen skriver kommentarer för att trycka ner mig, samt blogginlägg där hon trycker ner mina vänner men "nej, inläggen handlar inte alls om dom"..

Detta skrev jag: "Jag värnade om din hälsa och tyckte du skulle komma ut och röra på fläsket lite istället för att sitta och gnälla över att du blivit fet och att jag därmed brydde mig om dig men då kom du med tusen undanflykter istället. Vi hörde av oss massor då för att vi ville UMGÅS. Vet inte riktigt när du umgicks med Lottas pappa eller syster senast heller, eller Ivan Ström? :) Sen vettefan när Affärsgatan började räknas som ett fint hem att bo på, samt Erikshjälpen i Bosvedjan av alla platser räknas som ett bra jobb. Men det förstås, allt är väl relativt när man är sånt white trash som du. Du påstår att du gjort dig av med energitjuvar samt att ditt liv är underbart nu. Förstår inte riktigt hur du känner så när du följer alla våra bloggar samt bitterfittar dig i kommentarsfältet och beter dig som att du har något övertag och som att du är så mycket bättre än oss när så inte är fallet. AVUNDSJUKA som sagt! Gulledaaaaaaaj då! :) Får se om du ens vågar godkänns denna kommentar, eller om du fortsätter vara feg."

Är du nöjd nu Alex? Som sagt, min blogg är hundra procent ärlig. Inget jävla skitsnack och gåtor i mina inlägg. Här skrivs ALLT!
Liinda

2013-04-02 @ 17:27:45
URL: http://thestoryoflilo.blogg.se
Postat av: Therese

Åååhh vad jobbigt sen när ni ska "skiljas" åt. Man vänjer sig så jävla snabbt vid en person. Jag tes kunde inte ens sova idag. Kändes tomt utan Johan liksom. Vaknade flera gånger o kunde knappt somna om.
Plus att jag jobbar varannan vecka o då ses vi inte, och det är faktiskt jobbigare än jag någonsin trott. Men det är väl bra att sakna varandra lite också I guess..TUR att telefon finns!
Bara höra hans röst varje dag gör mig glad och alldeles varm ;)

Folk har dock börjat klaga lite på att vi är tillsammans jämt, men va fan..Vi är nykära och i början vill man fan inte umgås med någon annan haha
Det kommer sen när man varit tillsammans ett tag ju. Just nu är vi ändå bara klistrade vid varaandra så det är väl inte ens kul att vara med oss haha

Hur länge har du o A varit tillsammans? Med tanke på att du var hos hans familj o sådär?
O hur kan du inte gilla paj?? Så jävla gott ju haha

Ta inte åt dig vad vissa skriver!
Du är så jävla duktig och framför allt så jävla snygg!

2013-04-02 @ 17:29:57
URL: http://nyutsidaa.blogg.se
Postat av: A

"Hon anser att hon besitter den rätten". Du har inte lust att berätta för dina läsare vad du skrev till mig? Om hur jag borde "röra på fläsket"? Jag har inte skrivit att du vräkt i dig massa skit, det där har du kommit fram till på egen hand. Det jag sagt är att du kommer med ursäkter (eller "egna val" som du kallade det). Du har ju själv sagt att du gått upp i vikt och att du fått ångest över en del val du gjort. Sitter du själv och skriver det öppet får du väl kanske ta att någon kommenterar om det också.

Men det finns en viss skillnad på oss två. Jag skulle aldrig skriva något för att jag vill vara elak. Jag skrev som sagt med omtanke, även om du har någon konspirationsteori om att jag skulle vara avundsjuk på ditt liv (varför jag nu skulle vara det). Du däremot skrev ju faktiskt bara för att vara elak och för att kränka mig. Det säger ju faktiskt en hel del om dig. Det är ju, vilket jag tror att du egentligen vet, lite skillnad på att säga till någon att de kanske borde se över sina väl än att skriva till någon att "de borde röra på fläsket".


Men ja, jag skiter i vilket. Det är som sagt ditt eget val och det är du som ska leva med dem. Jag skrev bara eftersom du flera gånger skrivit om vilket ångest du fått för att du ätit ditten och datten, inte tränat osv.

Klickade mig bara in här eftersom jag fick höra att du skrivit om mig. Och precis som du borde jag ju få "försvara" mig. Men det är ju ingen större idé, "kära" Linda. Du vill bara "vinna" i en diskussion som egentligen inte existerar.

Rör på fläsket! Det behöver du!

Svar: Som sagt. Du skriver till mig att jag är elak. Då är jag elak också. Ärligt elak. Och ja, du behöver röra på fläsket. Att du gått ner i vikt beror på stud spyr en massa och inget annat. Visst, du har din sjukdom men du sitter mestadels hemma och är bitter över allt i livet. Kommer man ut och rör på fläsket så får man frisk luft och endorfiner, vips så blir man lyckligare. Att jag säger rör på fläsket är för jag är ärlig, och elak som du sa till mig. Men ska du döma mig så får jag minsann döma dig också eftersom du kallat mig för tjockis. Jag var en tjockis, jag är ännu en tjockis men en mindre tjockis. Jag behöver röra på mitt fläsk och du behöver röra på ditt fläsk. Min "massa skit" som jag vräkt i mig var senast en kaka jag fick ångest över. Jag har gått upp tre kilo totalt ja. Du skrev också du gått upp i vikt och gnäller över det. Ännu fler anledningar till att vi ska röra på fläsket båda två.Nej jag skrev också av omtanke lilla gumman. Tycker man att ett fint hem är i Kvissleby och ett bra jobb, är ett instegsjobb på Erikshälpen i Bosvedjan som redan har lite halvtaskigt rykte så måste nån ju väcka dig till liv igen så du inser att du kan få bättre än så. Vet inte när man skriver tjockis, du är elak och du har bara undanflykter av omtanke. Klart jag får ångest av att inte träna. Är van att träna 6 dgr i veckan. Nu kan jag nte det. Får ångest trots att jag ingetkan göra åt det. Bara att vänta på att nacken blir bra.Ser inte denna diskussion som en tävling, ser det mer som en helt vanlig diskussion där du visat ditt rätta jag tillsammans med alla otrevliga blogginlägg du skrivit och pikat både mig och mina vänner. Skippa läsken lilla gumman och flytta ifrån Kvissle och få lite perpektiv på livet, det behöver du! :)
Liinda

2013-04-02 @ 17:36:38
Postat av: S

hey sötis. hur mycket kommer du väga när du nått din målvikt o hur lång e du? =)

kraam

2013-04-02 @ 19:14:01
URL: http://Sceletorya.blogg.se
Postat av: Linda

Haha OMG. Vill man inte vara fet så får man röra på fläsket och äta rätt för just en själv.
Lägg inte ner energi på henne.

Svar: Hahahaha eller hur.
Liinda

2013-04-02 @ 19:24:07
URL: http://thestoryoflilo.blogg.se
Postat av: charlie

Oj är det ngt bråk på G? :O

Mnja jag vet ej när dt kmr och komma .. vägning på söndag får ju se då??

Mnjaa det där vet jag inte riktigt om jag tror på ..

puss o kram o tack för ditt stöd

2013-04-02 @ 19:25:36
URL: http://mscharlie.blogg.se
Postat av: angelica

Hehe jo jag är allt en liten gottegris. Men ikväll är supersugen på att dippa grönsaker, mums! :)

Usch låter inget vidare ;/

Hm, konstigt. Då kan man verkligen undra vad hennes problem är.

2013-04-02 @ 20:10:05
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: A

Du VET alltså varför jag gått ner i vikt? Du har full koll på mitt liv? Jag har tränat, räknat kalorier och gått ner i vikt. Sedan att jag periodvis spytt och bara kunnat äta flytande (och då fick dricka kaloririka näringsdrycker för att inte komma för lågt i mitt kaloriintag då kroppen redan tagit stryk) kan jag inte hjälpa. Klart det gav mig en skjus, men det är långt ifrån hela anledningen. Men du får gärna tro det om det känns bättre.

Saken är den att hela den här grejen har kommit ur att du misstolkat en kommentar från mig som om jag var nedlåtande. Men det är ju trevligt att sanningen om vad du EGENTLIGEN alltid måste ha tyckt kommit fram nu. Tråkigt att det måste bli så att du måste bli sur och vilja trycka ner mig för att det ska komma fram. Varför har du inte sagt det förut om du nu är så ärlig?

Jag har inte pikat DIG i några som helst inlägg. Varför skulle jag pika någon som jag inte haft något otalt med? Varför tror du att allt ska handla om DIG? Och sedan har jag redan pratat med både Lotta och Anna och vi har rett ut vad som egentligen handlat om dem och inte. Men du vet visst allt du, det har du ju visat. Eller vänta...

Det är definitivt ingen tävling, jag försöker bara försvara mig eftersom att du kastar skit, på skit, på skit.

Ska jag flytta från Kvissle och sluta med läsken? Alltså, du kan ingenting annat än försöka klanka ner på mitt liv? För du vet ju om jag dricker läsk va? Du har stenkoll på allt i mitt liv? Och du tycker att Anna ska flytta från Kvissle också eller? Eller är det bara JAG som inte borde bo här? Haha.

Jag trivs utmärkt med mitt liv och trivs jättebra på mitt jobb. Sedan skiter jag väl i vad DU tycker om var jag bor och var jag jobbar. Att du försöker dig på med personliga påhopp på det viset du gjort i ALLA svar jag fått än så länge visar bara hur liten du är.

Sluta lägg sådan energi på mitt liv och fokusera på ditt eget. Jag är som sagt nöjd med mitt och du behöver definitivt inte oroa dig för dett, kära Linda. Min kommentar (den första) var som sagt med omtanke pga. saker du skrivit tidigare. Trist att du misstolkade det så och började göra någon slags dramaserie av det hela. Men det känns i alla fall skönt att veta vilken oärlig människa du egentligen är som inte ens har kunnat sagt sanningen om vad du tycker om mig innan det här. Men jag förstår ju att du bara försöker trycka ner mig för att du själv ska känna dig bättre. Trist att du behöver det.

Kom gärna fram med de elaka kommentarerna också. Du har ju blogg.se så du kan ju se mitt IP-nummer. Bara det faktum att du påstår att jag ska ha skrivit elaka kommentarer till dig visar ju hur lite du faktiskt känner mig. Jag är en människa som inte är medvetet elak som sagt.

Nåväl. Nu tänker jag inte lägga ner mer energi för att förklara saker för dig då det ändå inte verkar gå in. Fortsätt du att försöka trycka ner mig om du mår bättre av det. Hoppas du känner dig som en riktigt fin och modig människa! Du är en stark tjej du! :)


Kram

Svar: Lilla gumman. Ska jag ta en printscreen från gruppen där du skriver att "du inte vet om du gjort så mkt för att gå ner i vikt eftersom du mestadels spyr och legat inlagd på sjukhus osv pga detta." De dagar du kunnat äta, åt du mkt grönsaker för att hålla nere kalorierna men var alltid hungrig. Wake up call? Du har ju noll koll på vad du pysslat med då. Handlar inte bara om att hålla kalorierna nere. Handlar om att äta rätt också. Att bara äta en massa grönsaker och tro man ska gå ner i vikt, fine. Men kroppen behöver mer än så. Varför jag inte sagt något förut? Well du har ju vart så nere osv så jag har väl inte elat såra dig ännu mer, låtit dig hållas eftersom jag trodde vi var vänner. Såna håller man om ryggen men jag har ju precis lärt mig att vi inte är vänner så då behöver jag ju inte längre tänka på dina känslor :) Kastar jag skit på skit på skit? Snälla gumman, se på dig själv! Btw tror du att ni snackat "ut" om saker och ting om inte jag hört av mig till dig? Charloth har skrivit till dig flera ggr och frågat vad hon gjort fel. Först när jag skrev till dig så hör du av dig. Anna hörde av sig till dig för hon var upprörd. Och ja, jag tycker Anna ska flytta från Kvissle, hon vill ju inte ens bo där :) Det med läsken har du själv berättat :) Är inte alls särskilt liten, jag var ju precis en elak tjockis ju :) När jag behöver det inte alls. Är en himla lycklig person men jag tar bara visst mkt skit från dig. Ja du kan ju lusläsa inläggen jag skrivit under förra året. Du måste ju minnas vilka du kommenterat. Vissa har jag ju svarat på i egna inlägg till och med. Du har skrivit jag är en tjockis, är elak och tror jag är värd mkt mer för jag har råd med Xtravaganza. Jag känner btw småbarnsföräldrar som är med på Xtravaganza fast de har lite pengar. Prioritering som sagt. Du kan ju inte va nöjd med ditt liv är du inte ens kan stå för dina åsikter och visar din bloggadress osv, än mindre ditt riktiga namn. Löjligt. Som sagt. De som är mest förbannade över mitt liv, är minst nöjda med sitt eget. Du tycker bara till negativt om mitt lov. Påstår jag har undanflykter osv. Well, hur nöjd kan du vara med ditt liv då? Btw, hur kan du gå från en bra period, till en dålig period på två dagar? Och justeja. Anna har ju printscreenat er smskonversation. Du skulle höra av dig när du var frisk igen.
Djupa samtal ja. Eller du berättar kanske för alla om din våldtäkt ?
Liinda

2013-04-03 @ 07:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0