Min häst mår inte braaaa!

Min häst hade inte ätit upp sin mat från igår kväll och när jag kom ut imorse så låg han bara ner och ville inte kliva upp. Till sist klev han upp och drack vatten men brydde sig inte om den nya maten heller.
 
Förmodligen har han reagerat på avmaskningsmedlet då jag avmaskade hästarna igår och kanske hade lite mask som orsakat stopp. Han har säkert haft lite lätt kolik inatt för han låg bara och kollade på magen och hans temperatur var lite högre än normalt då den låg på 38,7. Hästar har ju mellan 37,2-38,2 i normala fall. Hans normala temp brukar ligga på ungefär 37,5.
 
Min lilla pojk!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch och fy. Hoppas kraken är på benen snart igen och att det inte är något allvarligt:/. Kram

2012-11-26 @ 20:26:52
URL: http://www.saaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0