Kul med en reaktion.

 
Svar:
Jag är inte dömande när jag snackar om Viktväktarna, jag har själv varit med där och sett deras upplägg. Vägas varje vecka, tips och råd om att äta ute, motivation och typ matlagning. Nä, Xtravaganza går djupare och går in på endorfiner, insulin, fett, fettsyror, transfett, hjärnan, fettförbränning, självförtroende och resultat. Dessutom har man hälsoanalyser, gruppträffar och individuell handledning (man får boka så många möten man behöver).
 
Jag tycker Viktväktarna det är ett uselt system där man kan samla points som man sedan kan äta något onyttigt för eftersom det "inte finns några förbud". Det kan i sin tur leda till att man gör dåliga val när det gäller kosten i övrigt och inte får i sig tillräckligt mycket mat, bara för man ska spara några points. På Xtravaganza finns inget sånt system, du äter knytnäve/knytnäve/handflata och hur mycket du äter beror då på hur stor din kropp/händer är. Du får äta vad du vill utöver det men får ifrågasätta dig själv om det är värt det.

Jag är glad att Viktväktarna fungerar för dig men den mentala biten har du fått genom en psykolog. Hos Xtravaganza ingår detta i priset. Både den mentala träningen och den mentala näringen. Då det är lätt att glömma den sistnämnda.

Kommentarer
Postat av: sara

Xtravaganza är ju för de mer välbeställda, vem har råd att lägga så extremt mycket pengar som du gjort?

Dessutom, som tjockis som gått ner med pulver kunde man ju tänka att du skulle vara mer öppen, trist att även tjockisar emellan ska motarbeta varandra.

Du måste väl ha insett att det inte finns någon lösning som funkar för alla. Kul för dig att Xtravaganza funkar, men för andra fungerar andra saker, och vem är du att säga att dessa är värre/sämre? Trist med sådana inlägg, tjocka är redan stigmatiserade av samhället i övrigt, det behövs inte att vi motarbetar varandra också.

2012-11-30 @ 23:19:14
Postat av: sara

Vad du snackar om (insulin, transfetter etc.) är för övrigt närmast allmänt vetande bland de som är intresserade av hur kroppen fungerar. Du kan gå till vilken statlig dietist som helst och få reda på detta...

2012-11-30 @ 23:20:52
Postat av: Anneli

Jag tycker nog att du är mer dömande mot personerna som använder sig av viktväktarna.
Utgår liksom ifrån att en viktväktare göra dåliga val bara för att den kan?
Jag är nog ganska säker på att det kan slinka ner ett dåligt val oavsett vad man använder för metod =)

Jag har i huvudsak kört viktväktarnas program på egen hand och gått ner ca 45kg. Den mentala biten har jag jobbat med på egen hand.
När det gäller hälsan så kör jag på sunt förnuft. Varierad kost och motion.
De sista tre månaderna har jag kört Viktväktarna Online och där står det mycket information om hur man ska göra bra val och vad man ska tänka på. Skillnaden är att jag läser och att du blir coachad?

Hur som helst, ville bara "försvara" mig lite, mest bara för att tala om att det som är rätt för den ena är inte rätt för den andra.
Jag skulle aldrig klara av att dricka soppor eller shakers o flera månader. Jag vill äta MAT ;)
Men jag dömer inte de som gör valet!

Och till sist! Stort grattis till din viktminskning hittills och lycka till i fortsättningen!
Vi vet båda vad det har för effekter på välmåendet i sort!

2012-12-01 @ 12:07:26
URL: http://tjockblirsmal.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0