Baksidan med att gå ner i vikt...

Usch. Jag tycker inte om mig själv naken just nu. Fast samtidigt har jag bra självförtroende. Drar mig till exempel inte för att ta en dusch på gymmet osv. Men bakom stängda dörrar inser man baksidan av att gå ner i vikt..



All denna extrahud på främst magen och låren. Insidan på överarmarna veckar sig också lite.

Men kroppen är en otrolig "maskin" och det kan ta upp till ett år (och kanske ännu längre) för huden att återhämta sig. På mitt viktcenter har de sagt att jag ska tuta och köra med mina omega-3-kapslar och min fiskolja som jag tar varje dag. Detta eftersom det är bra för blodkärlens elasticitet och blodcirkulationen. Huden blir alltså mjuk och elastisk.

Om inte huden drar ihop sig tillräckligt själv så får jag nog överväga en operation för att fixa till det..

Kommentarer
Postat av: angelica

hoppas nu det fixar sig med huden och att den "följer med", det är ju som sagt som du säger baksidan av en stor viktminskning.

2012-06-04 @ 14:19:57
URL: http://snultan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0