Utvärdering av min lilla samling...

Jag har ju en hel samling av Modifast-produkter hemma nu som jag tänkte utvärdera så att ni kan förstå hur det egentligen smakar, samt mina tips för att få dem att smaka bättre.

Här är min samling:


Längst upp till vänster: Vanilj - smakar hemskt sött. Mixa med 4-5 isbitar så smakar det vaniljglass.

Längst upp till höger: Potatis- och purjosoppa - helt okej faktiskt med salt och peppar på.

Rad 2 till höger: Chokladpudding - smakar pulver, tillsätt lite mintextrakt så försvinner pulversmaken

Rad 2 till vänster: Banan - helt okej faktiskt, dock godast mixad med 4-5 isbitar.

Rad 3 till vänster: Sparrissoppa - helt okej men smakar mycket bättre med salt och peppar.

Rad 3 i mitten: Hallon - fy i helvete. Besk och söt på samma gång. Mixa och drick snabbt!

Rad 3 till höger: Choklad - var helt ok första gången men nu smakar den bara pulver. Mixa tillsammans med 4-5 isbitar och mintextrakt.

Längst ner till vänster: Chocolate bar - örk, smakar pulver och smulas i munnen samt fastnar bakom tänderna.

Längst ner till höger: Caramel bar - örk, smakar pulver och smulas i munnen samt fastnar bakom tänderna.

En till som inte är med på bild: Vaniljpudding - ÖRKKK på med kanel så blir det lite, lite bättre.

Jag dricker/äter alltid dessa med ett stort glas vatten på sidan som jag kan sköja ner kletet med.

Hur känner jag mig då?
Ja, jag äter en apelsin varje kväll så jag äter inte endast dessa men jag kan tycka att jag känner mig tröttare men det kan också bero på att jag pluggar väldigt mycket nu då jag har tenta på onsdag. Men annars så tycker jag att de mättar bra och magen kurrar lagom tills att det är dags för nästa påse. De första dagarna var hemska när jag gick på detta. Fyfan vad jag var hungrig. Men inte nu längre!

Nackdelen för mig, kan vara att jag är väldigt känslig mot laktos, speciellt om jag dricker/äter det när det är kallt. Därför är det inte helt super att jag mixar med is eftersom jag får springa på toaletten rätt snabbt efteråt. Men men..

Kom ihåg att jag bara kör på detta i 2 veckor efter dietists order för att tappa vätska.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Har smakat Modifast och säger BLÄÄÄÄ - Cambridge däremot är riktigt GOTT! Hur länge har du gått på dieten nu?

2012-01-07 @ 19:51:20
URL: http://kliingan.blogg.se/
Postat av: angelica

jag vet inte är inte sånt du har dock är en jättestor påse.. vet inte vad det heter.. skall ta reda på det hehe :)



Jadu INGEN ANING verkligen ingen koll på vad jag vägt eller vad jag väger :P jag tycker inte att det har synts någon skillnad på vågen men har väl inte direkt lagt märke till sifforna nå vidare.. nu funderar jag på att verkligen skriva ner vikt o mått så man ser resultatet svart på vitt sen :)

Men magen har ABSOLUT försvunnit det känner jag på byxorna och vissa tröjor och sen så syns det såklart vilket känns najs, dock så fort jag äter så svullnar magen igen, något otroligt :P haha.. men men



Ja vi hoppas på att 2012 blir året för alla! vad tråkigt att du får bakslag hela tiden när du kämpar så. tycker ändå du gjort enorma framsteg och det ska du vara nöjd över, men det är klart det känns piss när man jobbar o sen skiter det sig ända.. jag hejar iaf på dig :)

2012-01-07 @ 21:07:36
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: Fia

SV: Då hoppas jag infomötet e snart så jag får reda på va de e för nåt :D HAHA!



E impad att du smakat allt, spydde när jag drack en sån till frukost så gör aldrig om de igen ;)

2012-01-08 @ 22:03:50
URL: http://fiasfight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0