Tomtemor Fidde

Haha på julafton så hade vi tre små barn här. När vi har det, brukar Fidde (min kusin) klä ut sig till tomte. I år tänkte han inte göra det och familjen försökte övertala mig att jag skulle vara utklädd till tomtemor men nää, jag ville inte.

Då fick Fidde traska ut och byta om, låna mina trätofflor och sedan satte jag på honom mitt löshår med clips innan jag satte på honom mössan. Det svåraste var dock att gömma hans hår på bröstet. Haha! Fyfan vad roligt vi hade när vi klädde ut honom.

Tuttarna är gjorda av två garnnystan då mamma har en butik som säljer garn.

Det är stökigt i bakgrunden då de slagit ut väggen och håller på att bygga ut butiken då mamma har för mycket saker att sälja och platsen inte räcker till. Haha! Fler väggar ska slås ut för den plats hon har nu, efter renoveringen räcker inte heller till..



Men visst fick jag honom att se ut som en flicka? Hahaha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0