Svar till Alex;

 
Svar:
Jag är återigen inte dömande. Jag menar på att det inte sker under kontrollerade former. Om du går på Nutrilett eller Modifast och enbart lever på detta så äter man oftast inget annat. Magen behöver fibrer för att magen ska hålla igång och tarmarna behöver olja för att man ska smörja dem och att man inte ska bli hård i magen.
 
Det sker inte under kontrollerade former och hur många som börjar på en pulverdiet går till en doktor och har hälsoanalyser? Jag har aldrig hört talas om någon iaf. Jag går till doktorn en gång i månaden vilket jag även gjorde i våras då jag levde på pulvret. Allt för att kolla att alla värden är okej för att se att kroppen inte tar stryk.
 
Min mage och mina tarmar tog nog lite stryk i somras då jag blev sjukt förstoppad. Jag ökade på min olja efter ett samtal med min hälsokonsult, samt att jag drack kokt ingefäravatten och vips fungerade allt som det skulle igen. Hon ringde mig varje dag under sommaren för att se att allt fungerade som det skulle. När jag bajsade, hur mycket, konsistens osv. Allt för att hon skulle kunna säga "stopp", nu trappar du upp och börjar äta vanlig mat för annars blir du sjuk!
 
Så nä, jag menar inte på att de människorna är sämre än mig. Tänker mer på deras hälsa. Många ser det som en lätt väg ut ur tjockisvärlden. "Jag börjar på pulver så tappar jag mina 10 kilon" och när de gjort det, så fortsätter de leva precis som de gjorde innan viktminskningen. De gör ingen research utan tror att allt ska lösa sig med lite pulver. Dessutom innehåller Nutrilett och ModiFast massor med socker, vilket inte Xtravaganzas pulver gör.
 
Jag har återkommande träffar med min hälsokonsult och det är hon som beslutar om jag får fortsätta på min helfart. Senaste tiden har jag träffat henne 2-4ggr/månad.
 
Och har man som dig råd att prioritera Pepsi och Coca Cola så kan du ju tänka vad du kunnat lagt alla alla de pengarna som du lägger på den skiten.

Kommentarer
Postat av: sara

Deras hälsa blir nog så mycket bättre av dina inlägg som får resten av tjockisvärlden att må dåligt. Alla vet vi ju att lite "kom igen nu äckliga tjockis, RYCK UPP DIG" fungerar.........

2012-12-02 @ 14:12:38
Postat av: Madde

Jag kan hålla med om att viktväktarna inte är de bästa alternativet, du ska räkna points men ska man göra de resten och livet då? hålla på räkna allt man äter? Lika så ändrar dom system ibland med. Sen att man kan svulla riktigt på helgerna för man sparat point, jag tycker inte det visar på en sund livsstil. Jag testa det själv och inge jag tycker är super bra inge som funkade på mig.

Sen tycka de att du som går på är för dyrt tycker jag låter konstigt, Att som tjockis ha mat konto på bara 1000:- tycker jag kan låta lite. Fast sen beror de kanske på övervikten såklart. Men många räknar inte alla små köp dom gör.

För att gå ner i vikt ska man hitta en ny livsstil, inte ett sätt att banta på i några veckor månader. Jag tycker de du går på låter riktigt vettigt, inte hört om de förr.

2012-12-03 @ 16:03:19
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0