Saffranssnittar

 
Jag gjorde 2 satser så jag skriver efter hur jag gjorde.

4 msk grädde
2 paket saffran
6 msk socker
200 gram smör
6 dl mjöl (Manitoba Cream).

150g mörk choklad (jag köpte Marabous bakchoklad)

Värm grädden tillsammans med saffran och låt det svalna.
 
Rör socker och smör mjukt, blanda i grädden och mjölet. Arbeta samman allt och forma till längder.
 
Gör en skåra mitt i längderna där den smälta chokladen ska vara.
 
Stoppa in dem i ugnen i 175 grader och 15 minuter.
 
Smält chokladen i vattenbad och ringla den över längderna medan de fortfarande är varma. Låt svalna och skär sedan i snittar.
 
Jag köpte även lite glitterströssel som jag tog i chokladen när den låg på plats.

Kommentarer
Postat av: Madde

Det har jag aldrig prövat saffran med choklad... Tur du inte bor i gävle!! haha

2012-12-21 @ 10:21:20
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0