Har inte haft tid

Åååh jag som skulle skriva ett långt inlägg innan jag åkte till Turkiet men så blev det ju inte. Jag har haft fullt upp hela tiden. Nåååväl. Det finns väl inte så mycket att göra åt det.

Jag har under dessa dagarna skrivit 3 tentor, kuggat 2 av dem men dom får jag göra om i höst. Skulle egentligen plugga arabiska, tyska och barnvetenskap nu under hösten men har bestämt mig för att inte plugga något alls, utan att få ordning på de tentor som jag kuggat istället och träna till tusen. Kommer därmed vara fattig tills i januari då jag börjar plugga på mitt program igen.

Annars har jag vart i Malmö på Malmöfestivalen och sett The Ark, har även vart i Malmö på lunch med Jennifer, Theres och Sanna. Hade riktigt skoj och Benyamin hade vuxit till tusen sedan jag såg honom sist.

Jag har jobbat lite, vart på anställningsintervju och har även tre andra inbokade tills när jag kommer hem. Kompis, det går förhoppningsvis bra nu!

Har även varit till IKEA och handlat med Pauline, samt satt ihop hennes avancerade soffa. Höhöhö, det tog 2 minuter att sätta ihop skitet.

Har varit och lämnat katten hos Pia på pensionatet där hon ska vara medan jag är borta. Jag kan lova att det är tomt här hemma. Ingen kisse som kommer och gosar med mig. Men jag var till pensionatet och hälsade på henne idag iaf så hon inte tror jag överger henne.

Har även varit till Gabriele och lämnat saker som hästarna kan tänkas behöva. Medicin och lite salvor och såntdära. Hot Shot har ju inte haft mugg sedan jag köpte honom men NU har han lyckats få det. 8 år sedan sist..

Har även fikat 2 gånger på Bullen och Bönan. Först med Senada och hennes kompis Veronica och sedan med Emelie. Skvallertimes!

Har satt upp hyllor i sovrummet också, samt spegeln och storstädat. Ska städa till det sista imorn innan jag åker. Ska bädda om i sängen och lägga på överkastet så blir det myspys när jag kommer hem igen på lördag natt om två veckor.

Ska ställa i ordning kattmaten så mammas sambo kan mata kissarna medan jag är borta.

Jag har packat väskan och är glad som fan att Maria berättade att Fritidsresor ändrat vikten till 15 kg, istället för 20 kg. Aaaah. 15 kilo på två veckor. Fan, bara väskan väger ju typ 7. Crazy crazy. Men det är färdigpackat iaf. Kommer nog ha cirka 1 kgs övervikt men jag skyller det kilot på Louises stekpannor och om så är fallet får hon punga ut 60 spänn för det extrakilot. Hahahaha! Imorn kommer Maggan och hämtar mig halv ett så då är det nära!

Nu ska jag betala lite räkningar så dom inte ligger och väntar på mig när jag kommer hem. Ska även värma en spenatpizza, samt tömma minneskortet på kameran och njuta av att veta att jag imorgon vid denna tid, står på turkisk mark.

Det jag har kvar att göra, är att packa klart handbagaget, städa det sista på rummet, tömma diskmaskinen och ställa in disk i diskmaskinen. Annars så är allt klart och det känns skönt som fan.

När jag kommer hem igen så sätter jag igång med träning och bra mat till tusen. Då ska jag minsann få ordning på allt. Då kommer alla stressmoment vara borta också.

Ni får ha det förjävla bra här hemma, det ska jag ha! Jag ska njuta till tusen därnere. Kika på det blå vattnet, åka på båtturer , träffa nära och kära och käka god mat. Om två veckor börjar allvaret igen och det tänker jag inte tänka på för fem öre. Jag ska njuta av min välbehövda och välförtjänta semester.



På Mattias balkong förra fredagen.


Kommentarer
Postat av: Laura

Njuuuuuuuuuut!

2011-09-05 @ 02:14:17
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

hoppas du har en bra resa =)

2011-09-10 @ 11:14:57
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0