Första dagen.

Första dagen med det nya tänket idag då. Jag är en riktig måndagstjej och det kommer jag förbli. För att göra frukosten som bestod av havregrynsgröt, ett glas vatten och en Actimel roligare så blandade jag ner lite frysta hallon när jag kokade gröten och vips hade jag en rosa gröt. Mycket roligare än en tråkig, grå gröt. Inte sant?

När jag var påväg till bordet märkte jag hur jag tänkte "det där kan jag läsa nu när jag ska äta ju". Sen kom jag på mig själv och gick förbi det reklambladet som var på ett byggvaruhus. Fattar ni hur jävla störd jag är eller?! Jag läser hellre om byggvaror än att sitta ner tillsammans med enbart min gröt. Sjukt att jag försöker fly undan på det sättet.

Jag märkte under tiden när jag åt hur jag sökte efter saker att läsa och försökte fly med blicken och tankarna ut över vägen. Överskriften på en uppochnervänd tidning, ingredienser på en påse smörgåsar som låg framme osv. Jag fick skjuta bort allting och råstirra på gröten min.

Detta är svårt. Trodde jag aldrig att det skulle vara. Min frukost tog 10 minuter att äta istället för typ 3 så det är väl lite framsteg iaf?



Vanlig gröt ser lite trist ut va?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för kommentaren vännen. Semestern gick över förväntan allting var verkligen toppen bra. Träffade inte mannen de första dagarna utan han fick kämpa lite. Var stark till att börja med men sen så föll jag tillbaka big time.. Allting känns så svårt eller så gör jag allting svårare än vad det är?



Haha, vad jag känner igen mig i det där beteendet man kan liksom inte bara sätta sig och äta utan man måste pilla eller läsa eller göra något och vips så har man ätit upp utan att ens kännt vad maten smakat typ?WIIERD. Dock tror jag detta är väldigt vanligt. Hejar på dej nu tjejen! KRAM

2011-05-30 @ 11:00:59
URL: http://saaka.blogg.se/
Postat av: nathalie

Tydligen har du inte fått reda på sanningen om du på fullaste allvar kan vräka ur dig hur tacksam jag bör vara för att "Louise hjälpte mig och gav mig någonstans att bo" när jag kom ner till Turkiet. Vilket jävla skitsnack! Jag hade fixat med lägenhet och allting innan Louise ber mig flytta in till henne eftersom hon inte ville bo ensam när Kadir dumpat henne, så jag var verkligen inte i behov av någon bostad.. Sen när Kadir bestämmer sig för att ta tillbaka Louise så skiter hon fullkomligt i mig och säger till mig att hon vill bo tillsammans med honom igen, OCH INTE FAN hjälpte hon mig att hitta någon bostad trots att hon hade gett mig ett löfte att bo ihop hela säsongen. JA FYFAN vad tacksam jag bör vara, FYFAN vilken underbar vän Louise är, VERKLIGEN! Säger det en gång till: TA REDA på fakta förhelvete innan du uttalar dig.

2011-05-30 @ 16:19:16
URL: http://ahgrenathalie.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag kan heller knappt äta utan att läsa något, vad som helst. Visst det inte finns annat så läser jag skickade sms, alltså sådant jag själv skrivit.



Och ja, rosa gröt är mycket roligare! :D

2011-05-30 @ 16:58:51
URL: http://emmakarolinas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0