Laxpasta

Jag har ju fått önskemål om fler matinlägg så här kommer ett tips:

LAXPASTA 2 pers

Allt du behöver:
- 100 gram bred okokt fullkornspasta (Tagliatelle)
- 200 gram fryst spenat
- 100 gram lax (kokt, rökt, stekt. Jag använder mig av kallrökt lax för det är godast)

Enkelt, nyttigt och förjävla gott. Omega 3-, energi- och järnrikt!

Koka pastan, värm spenaten och gör stuvning med den av vatten, mjölk, mjöl, salt, peppar och muskotnöt samt skär laxen i bitar.

Blanda ihop allt i en skål när det är färdigkokt.

Käka med lite grönsaker till. Jag tog 100gram sockerärtor som innehåller 40kcal. Kalorisnålt och mättande.

Resultat: Du blir mätt i magen samtidigt som du får i dig cirka 315 kcal (med sockerärtorna blir det 355kcal). Mums! Det låter kanske lite med en middag på cirka 350-450gram (pastan och spenaten väger ju mer när det är klart så ni inte tycker min uträkning är helt galen) men jag blir mätt på det iaf. Blir inte ni mätta så kan ni ju göra receptet större. Men detta är hur jag gör laxpasta och jag tycker det blir gott och mättande.

Kommentarer
Postat av: angelica

allt bra utan pastan o mjölet :P men gott

2011-03-11 @ 19:38:49
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: Emma - mitt fatass

Ser jävligt gott ut =) Förutom sockerärtorna dock =)

2011-03-12 @ 15:50:24
URL: http://mittfatass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0