Back on track.

Jajamensan, äntligen är jag back on track när det gäller det mesta egentligen. Maten syftar jag dock mest på, och förkylningen som är nästintill väck.

I två dagar har jag kört stenhårt på kosten och än så länge har det gått bra. Visst, det har varit lite svårt (jag har exempelvis känt huvudvärk vilket kan bero på att min hjärna vill ha socker). Eftersom det kan vara lite svårt i början, har jag lagat matlådor som jag haft redo nu de första dagarna så jag sluppit ställa mig och laga mat efter en lång arbetsdag (idag var jag hemifrån från 8.40-18.50). Det är enkelt att bara värma och samtidigt få i sig rätt saker. Är dock riktigt sugen på choklad. Detta jäkla PMS.

Gårdagens matsedel:
Frukost: Fullkornshavregrynsgröt med frysta hallon, Actimel och vatten
Mellis: Oatly havredryck
Lunch: Potatissallad (kalorisnål), rostbiff och gurka
Mellis: Oatly havredryck
Middag: Vitlöksbiff, bulgur (½dl okokt) och sallad
Kvällsfika: Grönt tea, färska jordgubbar och färsk melon

Positivt: Jag har lyssnat på min kropp och när den känt hunger, har jag druckit lite havredryck. Har börjat äta mindre portioner.

Negativt: Potatissalladen var kanske inte världens nyttigaste men wtf. Äter typ aldrig sånt och det var dessutom typ 150 gram.

Dagens matsedel:
Frukost: Fullkornshavregrynsgröt med frysta hallon, Actimel och vatten
Lunch: 3 stekta skivor kycklingkorv, bulgur (½dl okokt)och sallad
Mellis: Lite Oatly havredryck (räcker en dag till) och lite färska jordgubbar
Middag: Vitlöksbiff, bulgur (½dl okokt) och sallad
Kvällsfika: Grönt tea, hemgjord smoothie på havredryck, hallon och banan

Positivt: Jag stod inne i kiosken och sålde godis, glass, chips och läsk på jobbet hela eftermiddagen. Jag var sugen på något gott men jag stod emot, drack lite havredryck och åt lite färska jordgubbar istället. Köpte därmed inget onyttigt. Har känt mig mätt idag trots att jag minskat ner på mina portioner. Trots att portionerna är mindre nu, lämnade jag till och med lite bulgur till dagens middag då jag kände mig nöjd - framsteg!

Negativt: Åt kanske middag och kvällsfika lite tätt inpå varandra men jag lyssnade faktiskt på min kropp. Tror dock att jag tolkade kurrandet i magen lite fel, kan ha varit törst och inte mer hunger jag kände. Men klockan tickade iväg (äter inte efter klockan nio) och jag hade sett fram emot en smoothie hela dagen...



Gårdagens kvällsfika


Kommentarer
Postat av: anneli

Jätte smart sak att göra, förbereda maten :)

2011-06-20 @ 10:10:56
URL: http://mineinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0