Marockoresan dag 3 (28 december 2010)

När vi vaknade på morgonen, insåg vi hur pass nära vägen vi egentligen bodde. Helt sjukt många tutor. Ni som varit i Turkiet vet ju hur dom tutar där. Tänk er det, gånger hundra. Ungefär så lät det ute.


Apelsinlastbil


Det var dessvärre lite tråkigt väder denna dagen eftersom det var mulet. Lite sol var framme och det var varmt, men det var inte så pass mycket sol att man vill spendera en hel dag på stranden. Vi klev i alla fall upp och åt den sista pizzan från Pizzahut till frukost. Den var typ stenhård eftersom vår kyl snarare var en frys i kylkunskaperna om man säger så.

När vi vaknat, tog vi även en lite bättre koll på hur hotellrummet egentligen såg ut. Det var ju inte lika lyxigt som i Madrid men med tanke på priset vi betalade, samt läget så tycker jag att det var helt okej ändå. Det visade sig även sedan att de städade, diskade och bytte handdukar varje dag och om man betalar 300kr/dag för två personer så tycker jag det är helt okej.


Våra sängar, min längst bort och Palles närmast.


Tv, kylskåp, spegel, kök, köksbord.


Vårt stora kök med den snygga spisen. Ingen gasol iaf!


Toalett, minidusch!


Balkong med utsikt.


Vi duschade en snabbis efter den långa resan så vi återigen kunde känna oss fräscha. Ni vet ju själva hur fräscht håret blir när man flyger. Nu hade vi flygit två gånger och dessutom åkt buss och utstått klimatombyten osv. Så den duschen var välbehövd. När vi ätit och duschat, skickade vi ett sms till Mouloud som kom till hotellet för att visa oss runt på en liten promenad och vi började med att gå ner till stranden. 


Därnere är stranden minsann!


Gulblå bänk och glada brudar!


När vi kom ner till stranden, berättade Mouloud att vi skulle åka ett litet tåg som körde runt hela Agadir så vi fick se hela staden samtidigt som vi fick turista oss litegrann.


I väntan på att tåget skulle börja rulla!



HAHAHA älskar gubben som är bakom Pauline som kikar fram. HAHA!


Strandpromenaden.


Strandpromenaden igen, nybyggd dessutom!


Andra sidan med lyxvillor!




Petit-Taxi! Där syns en liten del av det berömda berget också..


HAVET!


Bara ett litet bevis på att jag faktiskt var där..


Det berömda berget igen!


När vi kom tillbaka, promenerade vi lite på strandpromenaden och hälsade på solen . Vi åt lunch efter det. Pauline blev lite chockad över att Fantan var orange, och inte mer gul som den är i Sverige.


HEJ SOLEN!


Lite skillnad mot för den svenska va?


Servitören gav katterna våra rester!


Vi promenerade sedan ner till hamnen och gick sedan in på Zara en snabbis för att kolla modet i Marocko. Jag kan ju säga så mycket att det inte var mycket att hänga i julgranen. Jag blev kär i en tröja bara för det var någon tecknad figur som jag älskar. Nu minns jag inte ens vilken det var men jaja..


Hamnen!


Promenaden i hamnen.


Här håller dom på och bygger butiker.


Dom söker butiker.


Det berömda berget mer känt som Agadiroflla igen.


Smygfoto! In med tungan för fan!


Efter att vi gått runt lite, kom vi fram till att vi behövde köpa hem lite frukost och dryck till hotellet så det blev full fart till Supermarket där det fanns stora krukor med kryddor så det doftade underbart i hela butiken, tills man kom till fiskavdelningen förstås. Jag köpte även ett par flip-flops eftersom mina kära gladiatorskor började ge underbara skavsår redan efter fem timmar. Haha!

När vi handlat klart, fick Palle en liten chock igen över att det var så billigt. Allt slutade på 170 dirham och då hade vi köpt tre fulla påsar med mat. Vi tog sedan en taxi tillbaka till hotellet där vi lämnade av maten.


Kakor för 0,9 dirham/st liksom...

Vi bytte sedan om och fräschade till oss lite. Det blev varsin klänning eftersom vi ville vara lite fina men det var helt fel val med tanke på hur alla män kollade på oss. Haha!


I väntan på Mouloud..


Mouloud kom till hotellet för att möta upp oss och sedan gick vi ner till strandpromenaden där vi skulle träffa hans bästa vän Rachid som skulle äta middag med oss på kvällen. På väg ner, hann vi även träffa hans andra kompis Ratchid också (honom berättar jag mer om imorgon).


På stranden i väntan på Rachid.

Vi väntade och väntade och till slut dök Rachid upp och vi gick till den Indiska restaurangen som vi blev lite sugen på vid lunchtid. Vi åt middag där och fy fan vad underbart gott det var. Fast dom hade lite knepiga namn på rätterna. Händig Mutta liksom! HAHA! (MUTTAN HANDI - BONELESS)


Muttan Handi!


Palle fick något konstigt i sin mat.

Vi hade det sjukt kul där på restaurangen och även på toaletten som jag och Pauline råkade låsa in oss på. Hahaha stackars Palle fick lite panik när hon inte kunde öppna dörren. Tur att mamma Linda finns!


Pojkarna med den marockanska stoltheten Poms (äppelcider)


HAHAHAHAHA kolla mig. HAHAHAHAH jag dööör!


När vi ätit klart, promenerade vi lite på stranden i cirka 2 timmar och hade det hemskt trevligt.


Det står Allah, Alwatan, Almalik vilket betyder Gud, Nation, Kung.


Vi gick sedan tillbaka till hotellet där problemen började. Tydligen så är det olagligt att kyssas på gatan och självklart satt en jävla polis i buskarna precis vårat hotell så det blev ett jävla liv. Att vi hade gjort det där gjorde ju att det blev världens bråk mellan polisen och pojkarna, allt på marockanska såklart så vi förstod ju nada, förutom "LALALALA" som betyder typ "NEJNEJNEJNEJ" hahahaha.

Ingen av poliserna kunde engelska och den yngre kunde inte heller franska påstod han när jag frågade honom om han snackade franska, på franska, fast han svarade på engelska. HAHA jävla praktikant var vad han var. Han stod helt tyst i bakgrunden medan den gamla tjocka gubben skrek som en hel jävla armé.

Det slutade med att Nationalgarde (den militära polisen) kom dit efter typ två timmar och där kunde iaf en man engelska så jag fick berätta allt för honom. Dom tog mina passuppgifter och Moulouds kusin kom dit. Pojkarna åkte in i bilen och blev skjutsade till polisstationen medan vi skulle gå upp och sova. Stackars Moulouds kusin, mitt i natten blev han ringd att komma dit för att lugna mig med de få engelska ord han kunde. Haha! Till slut hamnade vi i säng, men då var nog klockan närmare halv fyra, fyra.

Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

ha ha ha ha ha asså jag dör.

förbjudet att kyssas på gatan,jävla stenåldersland.

2011-01-27 @ 00:20:45
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Saga och i längtan efter pyret i magen med BF 1/7-2011!

Meeeeen gud! Olagligt att kyssas på gatan?

Hahah! Tur att det gick bra till slut.



Just det babe! Du har blivit utmanad hos mig :)

2011-01-27 @ 10:22:29
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Laura

Hahahahahaha, vilket snopet slut på kvällen! XD Lite nyfiken bara, vem/vilka var det som kysstes? ;) Och hur hade ni fått kontakt med den här Mouloud?

2011-01-28 @ 16:40:04
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: angelica

marocko låter som ett hemskt land, skulle aldrig vilja åka dit. uuuuusch



men fina bilder :)

2011-02-03 @ 21:29:23
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: jennifer

SERIÖST!!



Alltså reagerade på något du skrev tidigare i inlägget jag tänkte kommentera men glömde det direkt efter att ha läst att det var förbjudet att kyssas hahahaha - shiiit jag vill INTE till Marocko - hur ska man hålla sig om man är där med sin käraste, eller är det bara när det gäller marockaner?

SÅ SICK

2011-02-07 @ 22:58:51
URL: http://kliingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0