Marockoresan dag 2 (27 december 2010)

Vi vaknade dödare än dödast på morgonen efter en grymt skön natt i dom underbara sängarna. Sängarna var helt jävla gudomliga. Vi gjorde i ordning oss (klädde på oss iaf eftersom vi inte hade några väskor med saker, inte ens deo!) lite kvickt och gick sedan ner för att checka ut och vänta på transferbussen. När vi åkte till flygplatsen insåg vi att vi blivit blåsta kvällen innan av taxichauffören. Men men, det är inget man kan göra åt.


Jag utanför hotellet. Maydrit Hotel i Madrid is the shit!


Pauline utanför hotellet. En tidig morgon dessutom!

Vi var framme på flygplatsen grymt tidigt så vi satt och väntade och väntade och väntade på att dom skulle öppna vår disk. Till slut gjorde dom det. Tanten i disken blev lite förvånade över att vi ens kom dit eftersom vi redan var incheckade, hade biljetter och hade inget bagage att lämna in. Men eftersom Madrids flygplats är enorm så var det tur att vi gick dit eftersom hon förklarade för oss hur vi skulle ta oss till vår terminal. Vi skulle ner i källaren och ta ett mekaniskt tåg och sedan leka reda på K eller G eller T eller vafan det nu var för bokstav. Det hade vi aldrig kunnat räkna ut själv! Tåget gick i 190 och det fanns väldigt få sittplatser, som tur var så norpade vi åt oss varsin, annars hade jag nog trillat. Haha!

När vi kom fram och väntade på gaten, åt vi frukost. Kycklingwrap och pommes med lite cola att dricka. Jajamensan, här slog vi på stort!


Strike a pose Palleballe!


Linda <3 Sugrör!


Fruuuukost!


Hungrig Palle!

Därefter gick vi till taxfreen där Pauline köpte äckliga cigaretter och jag hittade en Gay-sprit. Höhö. Därefter gick vi till gaten där Casablanca stod med stora bokstäver.


Hahaha Mount (Mouth) Gay Rum!



Lite för varmt klädd för Casablanca kanske?



Har niiiiii rökruuuuuuum?!


Vi boardade därefter äntligen planet och var påväg till Afrika. Ingen återvändo! Flyget gick bra och vi fick blanketter att fylla i med vem vi var, var vi skulle och varför osv. Weird shit, men är man vit så är man.


Taggad Linda, trött Palle.



Palle skrev resedagbok.



Jag löste korsord.



Palles hår blev elektriskt!


När vi landat och skulle genom passkontrollen, fick vi lämna blanketterna och äntligen hämta vårt bagage. När jag såg våra väskor gav jag ut världens glädjeskrik och kutade efter dom. Hahaha! Jag ville ha rena trosor! När vi tagit väskorna, växlade vi pengar då dirham inte finns att få tag på utanför landet, utan måste växlas på plats. Därefter kutade vi till toaletten så jag kunde byta om och spruta på mig lite parfym och lite deo. Wonderful!

Vi gick ner till tågstationen och väntade på tåget som skulle ta oss till centrala Casablanca. Vi fick åka ett gammalt godståg som luktade skunk till dit, där vi sedan åt lunch.


Trashtåget!



Taggad Palle.

Det blev en pasta för mig som dom glömde bort. Dom fick mat medan jag satt där och typ tittade på. Fick slänga i mig maten snabbt som tusan när jag väl fick den för att vi inte skulle missa tåget.


Ge mig maaaat!



Hahaha älskar denna bilden. Vettefan vad jag gör dock.

När tåget kom, fick vi ingen plats att sitta på eftersom det var måndag (=alla har varit och hälsat på sin familj under helgen och skulle tillbaka till arbetsstäderna). Vi stod mestadels vägen men till slut fick vi plats att sitta på också. En brud som satt mittemot oss, satt och glodde på oss hela vägen. Riktigt glodde skit. Creeeeepy lady indeed.


I väntan på tåget!



Jag och den där jävla hatten. HAHA!

När vi äntligen kom fram till Marrakech var vi ganska så trötta och möra i kroppen men då blev det bara en snabb kissepaus efter vi lämnat vårt bagage på bussen. Vi satte oss sedan på bussen för att åka till Agadir. Alla började tjaffsa om sina jävla bussplatser eftersom man hade bestämda nummer och hoppade hit och dit på bussen. Fel att bara sätta sig liksom? Hela vägen till Agadir fick vi sitta och lyssna på en tjejs mobilmusik. Hennes högtalare var totalt jävla sprängda och hon hade typ tre låtar som gick om och om igen. Total-arabmusik deluxe om vi säger så. Hon satt dessutom och sjöng med. Mycket vackert... NOT!

Pauline tyckte att det skulle vara roligt att ta en bild på mig utan att jag var beredd i en supermörk buss. Jag blev minst sagt chockad av blixten och gjorde tydligen en så pass rolig min att Pauline skrattade tills hon grät i säkert en halvtimme. Oh well, kul att jag kan leverera och underhålla iaf!


Resultatet av hennes fotograferande..

När vi hade cirka 40 minuter kvar till Agadir, hamnade vi i en enorm bilkö som vi satt fast i i över 1½ timme. Vi stod stilla pga en stor trafikolycka. Så vi klev ur bussen och sträckte på oss lite, en brittisk tant började snacka med mig som fan. Till slut drog nästan Pauline in mig i bussen igen eftersom jag alltid är övertrevlig och social mot alla som pratar med mig. Haha!

Oh well, till slut började vi röra oss och fyfan vad hemskt det var att se bilolyckan. Det var en stor lastbil och en liten lastbil som krockat med varandra. Båda bilarna var helt förstörda och det fanns en massa blod på dom trasiga rutorna, grymt vidrigt att se. Dessutom låg det potatis över hela vägen i säkert 1 km.

Till slut var vi framme i Agadir och tog en minitaxi som faktiskt hette Petit Taxi till hotellet. Och det var så pass petit att halva våra väskor hängde utanför taxin. Vi var ju bara LITE rädda att de skulle trilla av. Dessutom körde mannen som en galning.

Vi lämnade snabbt av väskorna och åkte sedan och köpte pizza på PizzaHut klockan tolv på natten. Dom skulle precis till att stänga när vi kom. Vi tog med pizzorna till hotellet, käkade varsin och tvärsomnade sedan som två bebisar!

Kommentarer
Postat av: Laura

Det är såååå kul att läsa om er resa, hoppas du skriver lika detaljerat om resten av dagarna också! :D Ni har verkligen varit duktiga på att dokumentera allting, tummen upp för det! :)

2011-01-25 @ 15:08:58
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Fyyyy fan vilken dag!

2011-01-26 @ 01:15:21
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0