Marockoresan dag 9 (3 januari 2011)

Vi vaknade men låg och drog oss i sängen rätt så länge på morgonen. Vi var tvungen att vila batterierna eftersom vi faktiskt skulle ut på kameljakt på dagen. Så vi gjorde oss i ordning när vi tagit oss upp i sängen. Mouloud kom till hotellet så vi väntade i lobbyn sålänge.


Parkeringsvaktsmöte!




Checka min morgonfrilla. Nyvaken eller?




Nu ska vi ut på kameljakt, nu ska vi ut på kameljakt! HAHA



Den där fisken hade hakat upp sig. Låg helt still hur länge som helst.



När han kom, tog vi oss ner till stranden och började gå och gå och gå och gå för att hitta några kameler men inte fan såg vi några. Dessutom var det riktigt varmt också och vi började bränna oss. Pauline mådde inte alls bra och bestämde sig för att hon ville tillbaka till hotellet.


Snacka om fickparkering! HAHA




Pallen går och går och går. Men inga kameler ser hon inte!




Bonnebränna!




Jag och berget!




Fina utsikt. Tänk och ha den hemma i Sverige.



Sagt och gjort, vi tog en taxi tillbaka till hotellet och släppte av henne. Därefter tog jag och Mouloud en annan taxi till en matbutik så vi kunde köpa lite mer mat. När vi handlar klart, åkte vi tillbaka till hotellet så jag kunde lämna maten i kylskåpet. Bäddade ner Pauline lite, plockade fram lite vatten till sjuklingen och la även fram en liten nektarin. HAHAHA värsta morsan liksom!


Sådär såg matbutiken ut utifrån.




Färsk fisk!




Bröd och mandariner. Storshopping!


Vacker musik i butiken.

Sedan tog jag och Mouloud en promenad runt halva Agadir. Vi kollade först på den största moskén i Agadir och traskade sedan vidare för att shoppa lite örhängen. Sedan fortsatte vi promenaden runt halva Agadir.


Jag och en palm!




Största moskén.




Apelsinträd. Men tydligen gick det inte att äta dom.




Jag och en blomma.




Jag och en Mouloud.




En öööh. Väg?




Kamouflage!




Stoppskylten och jag!



Vi gick även till den näst största moskén i Agadir för att kika lite på den. Därefter gick vi ner till stranden och satte oss och pratade. När klockan närmade sig fem kom vi på att vi kanske skulle ta och gå tillbaka till hotellet....


Mosque Loubnan




HAHAHAHAHA så jävla ful men vafan. Bevis på att jag var där!




Jag och moskén!




En rondell. Glömmer man att man är i Marocko så
påminns man av flaggorna..




En blomma och jag igen.




Söt passage ner till trottoaren vid stranden.




Jag och min blomma!




Mulle och blomman!



...Men på väg till hotellet så var vi bara tvungna att gå in i djurparken för att kolla på lamorna, kalkonerna, påfåglarna och alla andra djur.


Kalkoner och lamor!




Påfågel




Svan




Gäss.




En geeet!




En dvärggetsbebis.




Rådjur




Någon som vet vad detta djur heter?
Ser ut som något mufflonliknande men jag vettefan alltså.





Trana?




Sånadära springbockar kanske?



Berberapor



Nå gröna fåglar



Papegoja



Blyg ara!



Social ara



Vackert vattenfall vid bron till de andra djuren



Fågelbur



Flamingos



Jag och min pojkvän



Fin fontän vid norra entrén



Utgången


Sedan blev jag lat och mina fötter hade fått världens största skavsår så vi bestämde oss för att ta en taxi tillbaka till hotellet. På vägen såg vi även en taxiolycka. Herregud, första olyckan vi sett. Helt otroligt att vi inte sett fler med tanke på hur dom kör här.


Taxitecknet



En annan del av Agadir



Taxiolycka

Jag kom tillbaka till hotellet och gick upp till Pauline som faktiskt börjat vakna till liv. Hon mådde bättre men mådde fortfarande inte riktigt bra. Vi gjorde oss i alla fall i ordning eftersom pojkarna skulle bjuda oss på hemlagad mat på kvällen. Detta var vi taggade för eftersom vi ville bli lite bortskämda. Vi gick ner till lobbyn för att vänta på Mouloud som skulle ta en taxi tillsammans med oss, hem till det hus där vi skulle spendera kvällen/natten. Detta hus var Rachids lags.


Skoputsargrabben. Han satt utanför vår balkong varje dag.



Pittögda Linda



Kul att vi är så seriösa jämt!

Vi satte oss och relaxade inne i vardagsrummet och fick lyssna på arabmusik som gick på TV:n medan pojkarna höll på inne i köket.


Vardagsrummet med middagsbordet



Jag i andra delen av vardagsrummet



Palle i snygga tofflor!


Lättroade tjejer.

Efter ett tag gick vi in till köket för att hålla dom sällskap. Rachid grät för att han skar lök och Mouloud gjorde något annat. Dom kämpade på bra dom två männen och resultatet blev toppen!


Crybaby! HAHA



Kockarna!



Toffelgänget. Osäkert vad foppatoffeln till höger gör där.



Få igång gasolspisen är inte alltid så lätt



Tjejorna



I Marocko lägger man kopparna och tallrikarna i lådor, inte i skåp



Walo-Inget-Amen sluuuuta. Internskämt. Alltid lika skoj.
Linda, Linda, Walo
WALO!



Innan vi åt middagen, fick vi dricka marockanskt tea och herregud vad sött det var. Jag har aldrig smakat något sötare i hela mitt liv.


Socker i strut som man skär loss bit för bit.



Teatime!



Palle taggar för middagen!

Sedan var det middagsdags och pojkarna hade lyckats riktigt bra. Det var grymt gott. Däremot blev vi lite chockade över att de la upp enorma mängder mat till oss, medan de själva tog hälften. Nåja, det var grymt gott så vi slickade faten rena. Måste nästan fixa fram receptet på det som dom lagade kanske? Fast då skulle jag ju ha Pauline rännandes hemma hos mig varje dag. Hrmm.. HAHA!


Sjukt god middag!



Dinnertime! Vi länsade allt!

Till efterätt fick vi fruktsallad men den orkade vi dock inte äta upp. Trots att det var gott så gick det bara inte.


Efterätten!

Jag och Mouloud var sjukt trötta efter detta och gick och la oss. Jag bäddade dock ner Pauline innan vi gick och la oss eftersom hon frös och började må dåligt igen. Rachid la sig och sov på andra sidan. När vi skulle till och sova, hörde vi hus någon i huset hade sex. HAHAHAHA. Fyfan alltså. Trodde jag skulle skratta ihjäl mig. Det var någon som blev grymt bangad om man säger så. Tänk er applåders läten *klapp klapp klapp*, det jävla lätet höll på. Och en kvinnas stönande, till slut hörde man mannen ÅÅÅH ÅÅÅÅH ÅÅÅÅÅH! HAHAHA, både jag och Mouloud blev glada att det var över och skulle till och sova. Då börjar skiten IGEN. Vi tittade på varandra och Mouloud sa: omg, I want to sleeeeeeep! Men som tur var så blev det tyst snabbt som fan. Vet inte om frun slog ihjäl mannen eller vad som hände men tyst blev det iaf.


Här inne sov jag och Mulle. Detta fungerar som soffor, men även
som sängar. Man flyttar bara madrasserna som man vill ha dom.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0