Marockoresan dag 16 (10 januari 2011)

Vi vaknade och kände oss väldigt utvilade vilket inte är konstigt eftersom vi sovit i tolv timmar. Visst, vi hade vaknat några gånger under natten men ändå kände vi oss utvilade.


Rum 225 rocks!


Pauline gick upp och tog en dusch bara för att liksom. När hon var klar, sminkade hon sig och jag klädde på mig. Jag orkade inte bry mig om hur jag såg ut idag heller. Skitsamma hur man ser ut när man ska flyga liksom. Vi sa hej då och gick ner till lobbyn för att checka ut. Pauline gick ut och tog sin morgoncigg. Jag råkade sätta mig på en bänk som var dyngsur. Jävla skit. Blöt i rumpan det sista man gör liksom..



Hej då Maydrit Hotel!



Palle i väntan!



Blöt gump!


Transfersbussen kom och vi var ensamma på den. När dom startar bilen, låser dom bildörrarna av någon anledning på detta hotell. Men better safe than sorry, right? Haha!

Vi kom fram till Madrids flygplats och klev av. Eftersom vi nu hade våra biljetter, var det att traska rakt in och bli visiterade och kontrollera passet. Sedan tog vi oss ner för att ta tåget till nästa gate. Tur att man kan flygplatsen nu liksom. Haha! Vi tog tåget dit och gick sedan till McDonald's för att äta frukost medan vi väntade på var vi skulle boarda.


Sista colan!



Snygga Monopolsnubben!



Palle gillar pommes!



Kyckling, bacon, pommes. Bra frukost!

Efter vi ätit frukost, gick vi för att handla lite taxfree och sedan satte vi oss för att vänta och vänta och vänta på att få reda på var vi skulle boarda. Till slut dök vårt plan upp på skärmen och vi gick för att köpa vatten och satte oss sedan för att vänta på boardingen.


Originellt namn eller? The shop liksom..



Negrochoklad!



Jag och Milkakon!



Jag och Milkakorumpan!


Bara för att minnas var vi var liksom..



Palle var också där!



Vad är resan utan flum?


I'm going hooome. Sad face!



Slitna tjejor!



Full väska = mosad Snickers!


Fräckt tak!


Vi boardade och stod stilla på flygplatsen en halvtimme. Till slut lyfte vi och resan till London gick bra, men vi var så pass trötta att vi inte ens tog några bilder. När vi kom fram till London, cirkulerade vi över staden i säkert 45 minuter innan vi fick landa. Detta ledde ju till att vi var försenade och livrädda att vi skulle missa vårt plan till Köpenhamn. Vi sprang till bussen som skulle ta oss till nästa terminal och hann inte ens reagera på att dom körde på ”fel” sida av vägen. Bussen körde till och med innan alla hunnit eftersom vi sa att vårt plan skulle gå typ NU!


Ett ensamt litet plan!



Mtv's plan!

Vi kom fram och Pauline rökte där det var förbjudet att röka, jag skrek SLÄCK DEN för en jäkla vakt kom. Sedan sprang vi, fyfan vad vi sprang. Vi hade inga boardingcards och fick därför dom i första kontrollen eftersom vi helt enkelt inte hann dit vi skulle hämtat dom. Vi fick våra boardingkort och kutade vidare. Självklart hade dom extra säkerhet just nu eftersom flygplatsen var utsatt för terrorhot eller något liknande. Detta ledde till att precis ALLT i sminkväskan skulle läggas i genomskinliga påsar. Mascara, läppstift, nageltång, RUBBET. Tiden tickade iväg och Pauline hade tusentals saker som skulle ner i den där förbannade påsen. Till slut var hon klar och vi kutade vidare till säkerhetskontrollen som tog tusen år på sig. Sedan sprang vi vidare och kom fram till gaten precis när den öppnade, alltså tjugo minuter innan planet skulle lyfta. Vi var helt svettiga och satte oss för att andas.

Sedan fick vi boarda och slappna av på flygplanet. Vi blev bjudna på salta kex och läsk. British Airways for the win. Åk med dom! Dom är grymma!

Vi landade sedan på Köpenhamns flygplats och traskade ner för att hämta vårt bagage. Precis när vi kommer ner dit, ropar dom i högtalaren på oss. Pauline trodde mig inte så därför stod vi still ett tag och väntade och väntade. Dessvärre ropade dom igen och dom berättade att vårt bagage inte hann med planet till Köpenhamn, utan var fast i London tills dagen därpå. Vi fick fylla i vår adress och gick sedan ut mot tågstationen.

Pauline rökte och sedan hann vi med sista tåget till Malmö för dagen. Dessvärre hittade vi inte automaterna där man köper biljetter. Vi tänkte att det skulle vara okej eftersom dom aldrig brukar kolla biljetterna. Men självklart kom en snubbe som skulle kontrollera detta. Detta ledde till böter och vi fick betala dyra jävla biljetter. Skit också. Nåja, vi kom fram till Malmö. Pauline gick ut och rökte igen och jag köpte mat till oss på Burger King. Sedan åkte vi med min mamma och hennes sambo hem till Tomelilla. Vi pratade inte med dom, utan koncentrerade oss för fullt på maten. Vi lämnade av Pauline i Tomelilla efter att hon hämtat sin extranyckel hos sin mamma. Hon hade nämligen hemnyckeln i resväskan som var fast i London. Oh well. Allt slutade lyckligt och jag stupade i säng direkt när jag kom hem.


Kommentarer
Postat av: DONKEN- Vince & Isas Morsa

Läste ditt gästinlägg hos JD och tänkte att jga skulle in hit och säga hej.

Du verkar vara en grymt stark människa med målet i sikte! :D

pöss

2011-02-14 @ 12:37:40
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0