Marockoresan dag 12 (6 januari 2011)

Vi vaknade tidigt eftersom vi inte ville försova oss. Jag tror till och med att vi hade ställt klockan på halv nio. Detta eftersom vi visste att vi skulle bli hämtade klockan elva av turistbussen som skulle ta oss till kamelerna. Vi klev upp, gjorde oss i ordning och åt frukost. Vi chillade nog lite också innan det var dags att gå ner och ställa sig för att vänta på bussen (bilen).

Vi stod och väntade och kände oss taggade. Till slut kom bilen och vi hoppade in. Jag prisade Gud lite eftersom det fanns bilbälten i denna bil. Jag fick sitte i framsätet tillsammans med föraren. Haha! Först nu såg vi hur små taxibilarna egentligen var. Man sitter ju fan direkt på marken, insåg vi ganska så snabbt när vi satt i en riktig bil..


Pauline förstörde kanten i väntan.





Taggad eller livrädd?




Taggad!



Vi åkte och åkte och till slut kom vi fram till kamelerna. Det första vi la märke till, var att kamelernas "sadlar" luktade kiss eftersom dom låg ner med dessa på. Himla jobbigt. Dom tvingade Pauline att klättra upp först och sätta sig längst fram i sadeln och sedan hoppade jag på. HAHAHAHA jag höllpå att dö. Trodde kamelen skulle typ döda oss för vi vägde för mycket eller nåt. Men den överlevde och ställde sig upp utan problem. Pauline skrek nog till lite när den reste sig. Vafan, det var ju första gången hon ens satt på ett djur liksom så jag förstår henne.

Vi var ett litet gäng på fyra fransmän och två tyskar. Också vi två svenskar då förstås. Halva Europa liksom. Haha! Vi och de fyra fransmännen delade på tre kameler och satt alltså två och två medan tyskarna satt på varsin kamel. På marken hade vi med oss två guider. "Vår" guide gick framför oss bredvid en kamel, bakom den var nästa kamel och sist var våran kamel. Den andra guiden gick tillsammans med en annan kamel bakom oss som hade en annan kamel bakom sig. Alla kameler var fastknutna i varandras sadlar som ni kan se på bilden nedan. En av dem (han som gick bakom oss) var tandlös och såg allmänt retarded ut. Förlåt att jag säger så men så var det faktiskt.


Fastknuten, mindre skoj när den framför måste skita fick Pauline
erfara. Det skvätte tydligen.



Vi red en liten bit och när vi kom fram till asfalten, stannade vi till och tog en bild. Eller aa, mannen som var guide som hade tänder tog en bild på alla som ville. Sedan fortsatte våran ridtur. Det var faktiskt riktigt härligt att se hur det ser ut i "slumområdet" när vi red förbi. Vi hämtade upp lite läsk i en påse som han självklart knöt under min rumpa. Haha! Men så är det kanske om man är sista kamelen i gänget liksom.


Vår guide tar bilder.




Vi på kamelen!




Brandstationen




Slummen!




Berberfolk bodde här berättade guiden.




En bil med pyjamas och en liten butik.




En kvinna med sitt barn lindat på ryggen



När vi red bort från slumområtdet, kom vi in i "skogen" eller "djungeln" vill jag nog kalla det eftersom vi faktiskt var i Afrika. Så nu när jag säger djungeln så vet ni vad som gäller. Vi såg lösa får springandes utan inhängnad och kaktusar. I luften kände vi (eller jag eftersom Pauline var så förkyld och täppt i näsan) en svag lukt av jasminblommor (blandad med kamelkiss). Haha! Det luftade ljuvligt (blommorna iaf men efter en stund hade man blivit van kisslukten och kände då bara den underbara doften av jasmin). Vi såg lite kaktusar och konstaterade att vi inte skulle trilla ner på dom.


Fååååår!




Kaktus. We're in Africa for sure..



This is Africa. Lalala!




Mer kaktusar!



Vår kamel tyckte nog lite illa om oss också för den gick in i alla jävla buskar och träd som fanns. Omgivningen var helt underbar.. Om det inte hade varit för den tandlösa guiden bakom mig som kom och tog mig på benet och "morrade" till gång på gång. Jag och Pauline körde denna: "HAHAHAHAHA" och när vi vred på huvudet så blev det "Inte kuuuul", "Fortfarande inte kuuuuul!". Han var lite nasty. Förstår inte varför det är jag som alltid ska bli utsatt. Kan någon förklara det för mig? Nog för dom är afrikaner men det måste väl finnas någon annan som är boooooootylicious (eller aa, tjock som en barbapappa) liksom?!

Pauline satt förövrigt och höll i sig så att händerna nästan blev blå och bad mig gång på gång att hålla i henne. Jag som är van att rida, fick ge henne lite tips som "luta dig framåt i uppförsbackarna och luta dig bakåt i nerförsbackarna för att hjälpa Bubblan (vi döpte kamelen till det men han hette tydligen Bobo)"


Fler kameler längre fram!




Öken!



Badobidamdaaaamdam!


Vi red förbi en golfbana och mötte lite andra kameler. Då började våran kamel bubbla ut hela tungen vilket ni kan höra på videon längre ner. Det är tydligen deras sätt att "hälsa" eller något sånt. Eller så var han (kamelen) bara kåt.


Lyxig golfbana minsann!




Mer golfbana!




En fontän vid golfbanan.



Till slut kom vi fram till en flod där vi skulle stanna. Floden var en sådan flod som leder ner regnvatten från bergen, ut till havet.


Flod, flod, floood!




Vår utsikt.



När vi skulle stanna och kliva av, lägger sig ju kamelen ner. Den främsta kamelen la sig ner, den andra kamelen la sig ner men när våran kamel precis skulle lägga sig ner, reste sig den första kemelen upp vilket ledde till att den andra kamelen reste sig upp (eftersom dom är fastbundna i varandra). Den första kamelen började backa, vilket ledde till att den andra kamelen kom i full fart framåt och nära vår sida. Pauline bara "LIIINDA, det här är inte kuuuul längre, vad gööör dom? Håll i mig!", helt skärrad typ. Jag bara "Ta det lugnt, slappna av för kamelen känner om du blir orolig och då stressar du upp den mer men se upp för järnhandtaget på den andra kamelen". Sagt och gjort, sekunden efter kändes det som att jag hade en död fisk i mina armar för hon tog "slappna av" på för stort allvar. Kamelerna lugnade ner sig och vi satt av.

Vi kikade runt lite på omgivningen och drack läsk. Vi klappade även på kamelen. Men kamelen blev tydligen "hungrig" som guiden sa för den attackerade min tutte. Dregglade ner hela jävla linnet. Och vet ni vad som hände då? Den jävla guiden letade upp en gammal ingrodd jävla näsduk och börjar torka mig på bröstet. Jag höll masken för jag tänkte "om han blir arg och typ lämnar oss här helt ensamma så måste vi GÅ hela vägen tillbaka och jag har ingen aning om var fan vi är". Så jag stod ut och han blev klar rätt så snabbt. Luktade dock förbannat äckligt.


Palle är skeptisk!




Ser ni oviljan att ens vilja röra kamelen? HAHA!




Ludna öron, just the way I like it.




Stabilt räcke va?



HAHAHAH precis när kamelen dregglar fulla tutten min. HAHA!




En halv guide, kamelen, jag och Pauline. Bruna ben jag har, OMG?!



Sen trillade kameran i marken. Pauline höll i kameran och skulle ge den till mig och när jag skulle ta den så satt den fast i hennes hand så den trillade i marken. Fyfan, höll på att dö på plats eftersom jag älskar min kamera. Den tar grymt bra bilder och jag är sjukt nöjd med den. Så resten av vägen fick vi klara oss med mobilkamerorna. Trist men sant.


Spanar lite!




Söt var han iaf!




Ser hemskt ut, jag vet men han kikade bara på sina kompisar.



Vi gav kamelen coca cola (förstår inte varför den drack det, kanske därför den hade gaser) och sedan satt vi upp igen och gick samma väg tillbaka. Vi fick till och med springa med kamelen. HAHAHA Pauline: Ao, ao, ao, ao, AOOOOO! Hahahahaha så jävla kul. Tillbaka vid dungen där vi suttit upp, satt vi av och hoppade in i bilen tillbaka till hotellet.


Hahahaha fan vad dumma kommentarer man har ibland alltså!


Självklart blev vi avsläppta sist av alla. Men vi hade ingen tid att vila. Nej nej, vi kutade ner till poolen och la oss där för att sola.


Min fina solstol!




Palle hade gått upp. Hon pallade inte trycket och värmen sa hon.




Poolen!




Onödig palm!



När vi solat några timmar, var det dags att springa upp på rummet för att byta om eftersom Rachid skulle komma till hotellet och vi skulle åka till samma marknad som vi varit på några dagar tidigare. Nu visste vi ju liksom hur mycket pengar vi hade kvar så nu kunde vi shoppa loss hur vi ville, något som jag tog fasta på.


Shoppingredo!




Peace!




Ser lite trött ut!




Seriösa Linda vettu!




Återigen överseriös Linda och en söt Palle!




Pöss!




"Det är inte lika kul när du har smink på daaaaj!"



Happy girl!



Fyfan vad jag shoppade. Jag shoppade, Pauline kollade och Rachid bar allting. Fyfan vad underbar stämning det är på den lilla marknaden, fast man blir lite uttittad, men det är bara för vi är vit liksom! Höhö. Vi tog mer bilder där denna gången. Som ni ser på bilderna nedan så är det grus på marken och på vissa ställen var det hela mjukt och gruset hade rasat ihop så det fanns stora hål i gångarna. Livsfarligt men inget som någon tänkte på. Vad jag shoppade, kan ni se i detta inlägg. Pauline fick dock skäll av Rachid för att hon gav med sig för lätt i prutningen. Jag däremot sa han, hade Mouloud lärt upp bra. Jag var tuff men fick som jag ville liksom. Haha!


Den enoooooorma fruktmarknaden!




Såhär såg gångarna ut.




Glad Linda!




HAHAHA kolla dockan!




Fan vad kul vi hade åt denna bild. HAHAHA!




Sådärja, nu blev det bättre!




Bärarn! Här ser ni även hur marken såg ut på vissa ställen!




Jag kände en äcklig lukt!




Rachid kan inte ta en bild utan att blinka. Omöjligt!




Vår personliga bärare!




MiniRachid och TjockisLinda!



När vi shoppat klart, tog vi en taxi tilbaka till hotellet. Vi gick upp med alla våra påsar och skyndade oss ner igen eftersom vi skulle gå och äta middag på Babel. Rachid hade missat två bönetillfällen (de troende och hängivna muslimerna ber nämligen fem gånger om dagen) så han ville egentligen gå och be men vi sa att vi var trötta och därför bara ville äta lite snabbt och sedan gå och sova. Lång dag med många intryck helt enkelt.


HAHAHAHAH!




Är jag tööööööt nudååå?




HAHAHA checka mössan!




Storshopparn!



Jag och Pauline beställde in varsin pizza. Vi hade ju blivit homies med servitören och fick lite annat på pizzan som egentligen inte fanns på den för samma pris som den skulle kostat från början. Take that svenska pizzorior!


Min pizza! Kyckling och svarta oliver!




Palle hade grisabstinens så hon beställde en med parmarskinka.
Okej, det var burkskinka. Ööörk!




Ingen aning om varför jag är sur. Jag har ju för fan mat i handen!



Som vanligt är ju jag Linda och jag kan ju aldrig ha en normal middag utan att flumma runt så jag och Rachid körde lite armbrytning. Orättvist dock att han är starkare än mig. Det är bara för att han har snopp, I know it!


Ajm a vampyr!




Förstår inte riktigt vem av oss hon försökte fota på denna bild.




Övertaggad!



Ohhhh no!


Långsur är jag då inte iaf! Jag vann denna omgång bara så ni vet!




Mätt och belåten!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Det var ju fan inte parmaskinka! :P hahaha! skinka på burk! :P

2011-02-10 @ 16:58:05
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Fast d där kan ju för fan inte va parmaskinka?!

Ser ut som någon korv eller salami av något slag.

2011-02-10 @ 19:37:41
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0