Marockoresan dag 11 (5 januari 2011)

Jag vaknade och hade problem med mobilen, den hade ingen täckning fastän det fanns täckning. Den fick spel liksom. Helt plötsligt så kom täckningen tillbaka och jag fick ett sjukt tråkigt sms från Mouloud. Hans mamma hade dött på natten/morgonen. Jag fällde nog en och annan tår för han skrev ett sånt ledset sms. Usch. Jag berättade för Pauline och hon blev nog också lite nedstämd. 

Vi åt sedan frukost och gjorde oss i ordning för stranden. Vi började sedan gå ner till stranden. När vi kom ner till stranden mötte vi en man som hade hand om kamelsafari. Eftersom vi inte hittade någon sådan gubbe dagen innan, pratade vi med honom och bestämde att vi skulle rida kamel dagen därpå. Jag körde hela "min man är marockan"-kortet igen och prutade ner kamelridningen från 400dh till 250dh. Då ingick transport dit och hem, samt två timmars kamelridning. Gött!


Laddar med lite money medan Palle käkar i bakgrunden.




Strandredo!



Vi la oss sedan på stranden och pressade som fan. Vi låg nog från elvatiden, fram till halv fyra.


Dom som byggde på nya hotellet, tog kaffepaus. HAHAHA!




Den skumma gubben som satt och "gömde" sig och kollade på oss. Weird.





Berget och jag, vi är goda vänner!




Ett litet dopp i värmen!




HAHAHAHA jag blir dränkt. Skulle bara doppa benen lite...




...men blev dyngsur i håret också.




STORA VÅGOR!




Pallen har svalkat sig lite!




HAHAHA, återigen roliga snubben i bakgrunden. Typ spöke?




Lite inzoooomat kanske?




Pyttelite färg har jag väl ändå fått?



Vi lämnade stranden halv fyra och gick upp till KFC och åt kyckling! Det blev samma som sist, min goda kycklingsmörgås. Pauline tog en likadan.


Hungrig!




Ta av korken nästa gång kanske...?




Glada tjejen!




Fejkglada tjejen!



När vi käkat upp, gick vi till bageriet och den lilla butiken mitt emot bageriet för att köpa bröd, vatten och lite annat ätbart. Måste bara tillägga att det brödet var sjukt jävla gott!


Palle tyckte jag blivit tjock så jag fick vatten och bröd.



När vi handlat, gick vi tillbaka till hotellet och la oss för att vila. Jag läste lite i min bok och Pauline slappade bara. När jag läst ut boken, var jag så övertrött att jag var sjukt flummig. Pauline gnällde något om att hon inte fick sova. Men många skratt blev det. Ni vet ju själva hur det är när man är övertrött, då är allting roligt. Haha!


Dubbelhakan är himla bra när man ska läsa. Hakstöd liksom..




Palle chillar!




Här börjar jag bli uttråkad.




Låste ut Palle när hon skulle röka. Stackarn fick gömma sig lite. HAHA




Måste lufta muttan vid AC:n liksom!




Uttråkad Linda och trött Palle!




TRÖTT OCH GRINIIIIG! HAHA!




Men snabbt blev hon glad igen!



Lite övertrötta eller?!



När vi vilat klart, gjorde vi oss i ordning igen för middagen!


Redo!




Överglad?




Glada tjejer.




Glada igen!




Laddad Linda!




Fundersam Palle!




Väntande Linda.



Vi mötte upp Rachid som kom till hotellet klockan 8 på kvällen. Vi åt på Babel och den middagen var pressad. Både jag och Rachid var helt nere. Jag fällde nog en och annan tår där på restaurangen också. Hahah!

Som jag gjorde en del gånger under resan. Helt sjukt. På nyårsafton grät jag också och då fick Rachid världens spel och halvskrek till Pauline: Gi-gi-giiiive her something! Han menade som jag kunde torka tårarna på. HAHAHA! Jag som inte brukar vara så pass känslig, blev helt chockad över att jag blev så pass påverkad av det hela. Pauline hade nog lagom kul på den middagen. Både jag och Rachid befann oss i helt andra tankar och var nästan inte ens kontaktbara. Sjukt. Nåja, maten var lika god som alltid i alla fall..


Min middag. Igen! Sååååå gott!




Palles pasta


Efter vi ätit, gick vi hem till hotellet där dom dumpade lipsillen (mig). Dom gick ut och gick en runda och när Pauline kom hem, låg jag och halvsov. Det var vår onsdag det. Haha! Vi sov även tidigt eftersom vi skulle hitta på mycket dagen efter och skulle bli hämtade klockan elva.

Kommentarer
Postat av: Linda, Baloos Fruga <3

Jag försöker att inte tänka på det, men misslyckas ofta.

Härliga bilder :)

2011-02-09 @ 10:46:57
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Laura

Haha, älskar hur du bjuder på dig själv i din reseberättelse! :P Tråkigt med Moulouds mamma, men det var ju tur att han hann resa dit i alla fall och träffa henne innan det var för sent! När är nästa Marockoresa inplanerad?



kram!

2011-02-09 @ 11:22:13
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: cecilia

Haha, jag bor i linköping på internat :) går på folkhögskola.



vad är din kostmodell btw? typ lågt GI? eller vad/hur äter du? :D

2011-02-09 @ 12:24:57
URL: http://halsoaventyret.wordpress.com
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

jag vill också sola och stranda!!

fast din mat ser inge god ut nu heller, men hennes :P haha

2011-02-09 @ 16:25:13
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Mizca

Blääää. . Nu har jag läst klart och vill ha mer..

Lägg in snart ;)

2011-02-09 @ 18:57:35
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0