Kaos

Fyfan, hela gårdagen var ett enda stort jävla kaos. Jag var på skolan hela dagen och var riktigt trött. Trodde jag skulle somna och aldrig vakna igen efter en lektion. Var inte hemma förrän klockan sex. Tänkte käka lite middag med familjen, ta en dusch och sedan gå och lägga mig för att vara laddad inför dagens föreläsningar.

Riktigt så blev det ju inte. För att göra en lång historia kort så kan jag ju säga att jag blev ganska så jäkla utslängd igår från mitt hem. Kvällen spenderade jag på ett tåg upp till Helsingborg och var framme där klockan tolv. Fick nämligen sova över hos en vän där, långt bort ifrån allt. Skönt som fan.

Tanken var sedan att jag skulle vara på föreläsningarna idag men jag har varit ett vrak hela dagen så jag begav mig hem till Ystad istället där Pauline hämtade mig. Just nu våldgästar jag hennes lägenhet medan hon jobbar. Var jag tar vägen sedan vet jag inte. Men på något sätt måste ju saker lösa sig. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Där har ni min anledning till varför jag inte bloggade igår. Mindre roligt kanske. Jag har kanske varit lite för personlig nu men jag måste samtidigt få skriva av mig lite.







Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, hade det inte varit så långt till skåne härifrån hade du mer än gärna fått bo här!

Skickar iaf en virtuell BAMSEKRAM till dig, den borde nå fram va? :)



2010-09-16 @ 09:50:00
URL: http://irrelevant.blogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Det trodde jag med.

2010-09-18 @ 09:46:49
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hemsk dag - hoppas inget allvarligt hänt där hemma.



Nä var inte där när seebach spelade, trodde du att du såg mig eller? Haha,

2010-09-18 @ 11:11:53
URL: http://kliingan.blogg.se/
Postat av: Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Det finns dem som ser på en graviditet och barnet som ligger därinne som någonting obetydligt, som gör abort lättvindigt.

Vi som inte gör det ska enligt mig inte bli straffade. Självklart så vet man att det blir tufft, men jag anser inte vi som månar om liv ska bli starffade därför att vi beslöt oss för att behålla barnet och inte göra abort.

De flesta tjejer som blir med barn i ung ålder tänker otroligt mycket innan de bestämmer sig för att behålla barnet, det är inget lättvindigt beslut och vi gör det inte med en tanke på att tjäna pengar.

Sedan finns det faktiskt äldre människor som inte jobbat mycket som skaffar barn, det är inte bara vi som är unga och "dumma" som får lida av detta.. Även de som har jobbat får sjukt lite i ersättning under sin mammaledighet. Kanske skulle vi bara sluta att skaffa barn helt?

Eftersom det aldrig finns några garantier för att föräldrarn kommer att hålla ihop eller att ekonomin kommer att vara stadig. Jag har också väldigt svårt att tro att ett barn mår bra av att ha 2 bråkande föräldrar isin närhet, jag tror faktiskt att 2 glada föräldrar på olika platser fungerar bättre.. Men vad vet jag..

Tror förresten att jag skrev i inlägget att jag visst då jag blev gravid att det skulle bli tufft, och det visst jag verkligen. Men då jag bedömde att visdomen med att jag skulle döda mitt barn, och en del av mig själv skulle vara tuffare att leva med så beslöt jag mig för att behålla mitt älskade barn, och inga dagar dåliga pengadagar i världen skulle få mig att ångra det beslutet!



Jag är väl insatt i hur lite pengar en studerande får, jag har själv varit det och haft CSN lån som jag nu betalar av. Det är också helt fel att studenter får så lite pengar, och det är framför allt fel att bidragsdelen är så lite.

2010-09-19 @ 00:04:55
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Carro - Mamma till Adam & Alisha

Ja jag tycker det är jätte kul att du följt oss hela tiden så det är klart du ska få fortsätta läsa så länge du orkar hehe! :)



Gjorde ett försök att rensa bort ovälkomna läsare haha..

2010-09-19 @ 00:28:38
URL: http://mammaadamochalisha.blogg.se/
Postat av: Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Svar: Att Saga inte har allt hon behöver finns inte på kartan, hon har det och kommer aldrig att behöva lida för jag fick henne då jag var ung. Hon har i dagsläget pengar på banken till och med tills dess att hon blir äldre och de stora inköpen kommer.

Sedan att din mamma inte kunde ge dig allt som du hade behövt är verkligen hemskt, och inget barn ska behöva ha det så. Jag ser redan nu till att Saga inte kommer att få det så.

Mitt inlägg var mer ett kontaterande än ett gnäll, och även om jag anser att föräldrapeningen borde höjas med ca 2000 för ALLA föräldrar så vet jag om att det finns andra grupper i Sverige som har det svårt, som du t.ex. nämnde pensionärerna.

Jag får i dagsläget ut 4000 i föräldrapenning, 1050 i barnbidrag och det högsta underhållet 1273 kr. Skulle som du säger kunna söka bostadsbidrag på ca 1000 kr och får då tillsammans ut ca 7232 kr.

Dra av en hyra på MINST 5000 kr(min senaste lägenhet kostade 5800 kr), räkna bort elräkningen på ca 400 kr, dra av hemförsäkringen på ca 100 kr. Då har jag kvar varje månad 1532 kr.. Det är väl otroligt mycket att hurra för eller hur?

Men jag ska inte gnälla, Saga har allt hon behöver. Den som får stå tillbaka i denna fråga är jag, och det gör jag med glädje för mitt barn.



Själv så tycker jag att det är mer synd om pensionärerna än om mig, självklart är det det. Jag tycker nästan att deras ekonomi är diskriminerande och något måste verkligen göras åt det, och just därför röstar jag med hjärna i årets val.

2010-09-19 @ 10:42:33
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Kan faktiskt säga dig att man gärna vill bo i ett okej område med sin dotter, och att man minst behöver en 2:a nu. Om ett år behöver jag en 3:a och det är sanningen.

Så Nacksta går bort, likaså Nolby, Ljustadalen och Skönsberg. Det lämnar inte så många områden kvar.

Det här känns som om det aldrig tar slut, vad jag än säger eller påpekar så är det fel och det får liksom inget slut. Jag tycker att vi föräldrar(alla) får för lite i FP, och du tycker att det är lagom. Så är det bara :)



Jag älskar dig en massa trots att vi tycker olika!

2010-09-19 @ 11:19:16
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Sandra

Ska ajg avra ärlig så ahr vi inag planer wotsoever:S. Det är liksom ett steg i taget, suck. jobbigt men det är nog det bästa just nu.



Hoppas allt är bra med dig och att dina bekymmer är lösta!

2010-09-19 @ 18:10:01
URL: http://saaka.blogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Jag har faktiskt ingen som helst aning om va d e för färg på tråden eftersom stygnen sitter uppe i näsan. haha

2010-09-21 @ 18:59:33
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0