Ikeashopping!

Jag var ju iväg till Ikea och shoppade i slutet av juni och har ännu inte bloggat om detta. Jag tänkte att det kanske är dags nu...

Jag shoppade en hel del eftersom det var tänkt att jag skulle byta rum, och därmed flytta upp på ovanvåningen och då få ett större rum. Därför köpte jag en ny stor säng, en soffa och lite annat. Nu kommer jag istället förmodligen flytta till egen lägenhet istället, och då kommer ju ändå mina saker till god användning. Här kommer shoppingen:

 

Ektorps 3-sitssoffa 3495:-, dock i denimfärgen nedan (har tyvärr utgått nu):





Persika, en söt liten vas. 69:- 



Gilda Blom hette denna kudde som jag köpte 2 av. 159:-/st



Benno, vilket är en DVD-pelare som jag köpte 2 stycken av. 249:-/st



Billy bokhylla är en självklarhet! 395:-


Vanvik sängstomme. 160x200cm 2995:- (inklusive mittbalk)



Sultan Sagvåg, madrass! 160x200cm. 4395:-



Sultan Tafjord bäddmadrass! 160x200cm. 2495:-

Allt som allt, slutade notan på 14660 kronor och därmed försvann hela skatteåterbäringen och lite andra sparpengar! Hade jag inte shoppat allt detta, så hade jag kunnat åka iväg på ytterligare en resa istället. Det som jag egentligen saknar nu tills jag flyttar hemifrån är en stekpanna, köksbord + stolar och ett vardagsrumsbord. Sedan har jag allt som man behöver!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Men Liiinda, du var inte på mitt jobb i onsdes :P Jag menade PÅ JOBBET :P

2010-09-22 @ 16:20:12
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Karolina, Mamma till Liam bus

Får den frågan av många. Men med planering går det. Sen måste jag ha diciplinen att plugga på dagarna medan sonen är på dagis.De blir oftast träning när han sover eller på dagarna och ibland åker jag bara iväg ändå. Sen blir det mycket löpning då det är enkel träning att bara gå utanför dörren & köra. Det är träningen som ger mig all energi för att orka vardagen, men visst är det tufft också.

2010-09-22 @ 17:40:49
URL: http://karroh.blogg.se/
Postat av: Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Hellosan! Kikade upp innehållsförteckningen och hittade inget socer, men däremot sötningsmedel(vilket inte heller är bra). Jag kommer nog att fortsätta med dem ändå, för jag tycker att de är goda och blir faktiskt mätt på dem ett tag om jag dricker dem snabbt, hahaha!

Dricker iaf upp det jag köpt och sedan får vi se vad som händer.. Om jag inte har dem så vet jag hur jag gör istället :/ Käkar gotta eller svälter mig tills det är middagsdags. Jag har så svårt att hitta tid för att göra lunch, och har för kass fantasi för att komma på vad jag ska göra!



Har du kanske några tips på hur jag ska göra? Du som är en hejare på detta menar jag!

2010-09-22 @ 22:56:50
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Emelie

Kul att se att du också kommit igång igen. Själv står jag fortfarande bara i startgroparna men det måste bli ändring på det inom det snaraste =) Saknar den där riktiga motivationen, men den får jag hoppas kommer till mig snart.

2010-09-24 @ 10:45:57
URL: http://baggholm.wordpress.com/
Postat av: Jennifer

Alltså man blir liksom inte lite avundsjuk på din viktnedgång - CONGRATS HUN!



Och du behöver ju inte tänka på någonting när du får egen lägenhet, nice!

Det behövde inte jag iofs heller, när jag flyttade så flyttade även mina föröldrar åt var sitt håll så jag fick ju alla deras saker, vilket både var positivt & negativt.

Men det är alltid kul att inreda och speciellt sitt eget hem.

Vart letar du lägenhet?

2010-09-26 @ 20:13:59
URL: http://kliingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0