Simma?!

Ringde till vårdcentralen och frågade vad jag skulle göra med ryggen. Hon sa att det bästa är att jag rör på mig eftersom det förmodligen är någon muskel intill ryggraden som spökar. Röra mig?! Jag kan inte ens gå utan att det gör ont. Hon sa att simning kan vara bra för att man då blir "tyngdlös" och på så sätt inte belastar ryggen. Hon sa även att bastu skulle vara bra för ryggen eftersom det värmer upp musklerna och på så sätt kan lindra smärtan.

Har kollat upp med badhuset när dom har öppet idag, så klockan 16.00 ska jag hoppa i plurret för detta funkar inte. Hoppas verkligen att det släpper lite. Om det visar sig vara omöjligt att simma så kan jag i alla fall basta lite.

Ska klä på mig och kika in snabbt på marknaden för att säga hej till Besnik, Assir och Hussein som är i Tomelilla idag och säljer kläder. Mina marknadspolare! Vår familj brukar nämligen åka runt på marknader och sälja så man blir som en enda stor familj när man är ute. Dom har jag inte träffat på ett år så det är väl dags nu antar jag.

Ska snacka lite med Kaj också så jag får lite gratis naturgodis, och med Pekka så jag får lite nya strumpor. Det gäller att ha sina kontakter minsann!


Kommentarer
Postat av: M i z c a

Vad är det ni säljer för något på marknader då? Lät intressant ..



Svar: Jag kommer garanterat inte klara det första gången, men det är ju bra att man kan göra det fler ggr.

2010-10-21 @ 14:56:42
URL: http://www.mizca.se
Postat av: angelica

Najs med naturgodis =)



Jo men precis, man ska hålla sig till en dag då man kan unna sig något gott. För unna sig ska man absolut, annars orkar man ju inte.



Aha gud vilka problem ;/ men vad bra att ni både är på bättringsvägen och att du kan börja rida. vad är det för häst du har?



Okej va jobbigt med ryggvärk..konstigt att de kan komma bara sådär? hoppas de går över.. de är segt ju när träningen inte flyter på utan de blir avbrott o så.. ja måste kämpa på lite känner jag



Ne dom rekomenderar själva att man gör det flera gånger i veckan. dom har olika träninsscheman man ska använda, som nybörjare kan man göra 5 pass i veckan och med de lite lättare träningspassen..sen när man är mer van så kan man göra tre dagar sen vila, tre dagar, vila osv..



Hmm jävligt dumt att dom har öppet så lite. ja ska simma ikväll iaf =) de skulle du med va? om din rygg pallar



Jo, jag tror på att man ska äta som vanligt men byta ut dåliga saker mot bra saker. kan fortfarande bli gott och variationsrikt och man slipper äta typ bara sallad liksom.



Jo, men kan ju ha tajta kläder när man är stor men man måste ju också ha stora storlekar. så att inte magen putar ut o man ser alla valkar typ. man får ju klä sig efter sin figur. och de är väl de jag måste lära mig lite. men ja nu ska man ju förhoppningsvis gå ner nåhon storlek förhoppningsvis så slipper man tänka sådär :) lättare att köpa kläder då.

2010-10-21 @ 15:31:30
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: JOSEFIN GARD

ska sova snart :)



spelar du nån sport ???

2010-10-21 @ 22:34:17
URL: http://joooi.blogg.se/
Postat av: Laura

Bilsemester var vi på både i Finland, men även Sverige ett flertal gånger och Norge, Danmark, Tyskland, Polen, Tjeckien, England & Wales! Så då mina klasskompisar åkte på charter till Mallorca, bodde på hotell och badade i Medelhavet så åkte jag runt på landsvägar i norra Europa och sov i tält! Det var inte så uppskattat av mig på den tiden, och det var det som ledde till att jag blev intresserad av turism och började bläddra i resekatalogerna och planera semestrar på olika ställen i världen! Jag räknade till och med ut priser, skrev listor på sevärdheter runt omkring och jämförde hotell, inte bara på ett ställe utan på flera olika ställen! :P



Hur som helst, nu skulle jag inte ha något emot att åka på bilsemester och sova i tält (även om jag fortfarande är så pass bekväm av mig att jag föredrar hotell).. :P



kram!

2010-10-22 @ 02:40:09
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: Ellis

Hahahahaha din mini utnyttjare! :D:D:D

Naturgodis är riktigt gott faktiskt.



sv: PMS gör mig dösvinig ochjätte bitchig och argsint men annars inga problem, dåligt samvete över mat har jag aldrig fått, eller jo om jag nte ätit DÅ får jag dåligt samvete hahaha!!



HAHAHA dör av ironin "Himla ballt" att de kom ur munnen igen så du överlevde!



Oj jag beklagar sorgen :(

2010-10-22 @ 03:32:22
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Tobbe - Allt från webbdesign till min vardag...

Yes.. :) Om jag fattade rätt i detta inlägg så bor du också i Tomelilla? :D

2010-10-22 @ 03:36:52
URL: http://tobbees.com/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0