Popcorn VS Popcorn

Jag hittade en grymt bra sida där man jämförde olika popcorn, där man lätt kunde se hur många kalorier varje popcornssort innehöll. Kalorierna är räknade på 100gram. Sidan där jag hittade detta, heter www.100gram.se och är grymt bra om man vill jämföra olika livsmedel på ett enkelt sätt.

Jag blev minst sagt chockad över resultatet.

Jag åt Popcorn Light igår, jag hade lika gärna kunnat käka Popcorn Smör. Sjukt. Jag trodde faktiskt att det var större skillnader än detta, men tydligen inte. Man tror ju alltid att light ska vara så sjukt mycket bättre än Originalet. Men inte då!

Måste avsluta med en klassiker, just eftersom detta inlägg handlar om popcorn. Jag älskade Richi M när jag var liten, och jag älskade hans version på popcorn. Njut nu av lite kalorifria popcorn vetja!


Kommentarer
Postat av: Ellis

Jag har aldrig räknat kalorier och kommer aldrig göra. - thanks god!

2010-10-31 @ 02:35:09
URL: http://ellisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0