Hästtest

Snodde ett test hos Matilda.

~ Hästarna  ~
Första hästen du red var: En ponny på en marknad.
Hur gammal var du när du red för första gången: 4 år.
Hur många älsklingshästar har du haft: En hel del! Men en som bestått under hela mitt ryttarliv. Kalinka!

~
Utrustning ~
Hur många:
ridbyxor har du: Måste vara mellan 15-20st. 
hjälmar har du: 2!
spön har du: Runt 10 st.
ridvästar har du: 3!
ridskor har du: 2 par ridskor plus massa stallskor.
ridstövlar har du: 2 par.
grimmor har du: Med 3 hästar så blir det en del. Kanske runt 30?
täcken har du? Jag är en täckoman. Har säkert 50 st.
Vilken färg var dina första ridbyxor: Khakigröna
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: Svarta/Gråa. Kämpar för att komma ner i vikt till mina andra ridbyxor igen!

~ Vad har du gjort inom ridningen ~
Hoppat [ja]
Ridit dressyr [ja]
Skänkelvikning/sidvärts [ja]
Galopperat [ja]
Piaff [ja]
Passage [ja]
Tölt [jajamensan]
Hoppat utomhus [ja]
Badat med häst [ja]
Ridit på egen hand [ja]
Testat voltige [ja!]
Suttit på en häst som skenat [haha, ja. Kalinka när jag var 10 år. Hela vägen hem till stallet]
Tappat kontrollen över hästen helt [ja]
Ramlat av [ja]
Bakdelsvändning [ja]
Framdelsvänding [ja]
Ridit dressyrprogram [ja]
Tävlat i hoppning [ja]
Tävlat i dressyr [ja]
Tävlat i fälttävlan [nej]
Tävlat i någon annan kategori [aguility]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0