Dagen i helhet.

Enligt mitt viktprogram på viktklubb.se så ska jag äta 1823 kalorier/dag och det är uträknat på min längd, min vikt, min ålder och mina mål. Därför valde jag att räkna mina kalorier idag för att se exakt hur mycket jag egentligen får i mig. Detta var väldigt intressant faktiskt och jag tror jag ska börja med detta dagligen.

Frukost:
Fil (300g)  195kcal
Flingor (50g)  230kcal
2 ägg  200kcal
Actimel (100g) 75kcal

Lunch:
Risgrynsgröt med kanel (250g)  275kcal

Mellis:
1 banan (150g)  104kcal

Middag:
Kycklingfilé (200g)  230kcal
Fullkornsris (100g)  132kcal
Stekta champinjoner (100g)  31kcal
Stekt röd paprika (100g)  36kcal

Totalt ätna kalorier: 1508kcal

Dagens motion: 40 minuters promenad med Josse. Bar även 1kgs hantlar i varje hand.
Kaloriförbrukning på träningen: 530kcal



Duktig tjej!


Kommentarer
Postat av: M i z c a - Tredje gången gillt?

Är det mig du snackar om lär det bli beach 2029 eller något .. Mohaaaaa :) För dig går det ju bättre !!



Jaa.. hade vart mkt mkt bättre.. men något jag fick reda på idag som var bra är att mitt "kort" är giltigt till 2018 =)

2010-10-07 @ 20:10:32
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: M i z c a - Tredje gången gillt?

Kommer sanneligen ta så lång tid, jag är ju full av fett.. HAHAHAHA!!



Jag blev förvånad.. trodde nämligen det var ett år där.. men men =) Bra för mig iallafall, ifall jag inte simmar mer än 2 ggr på ett år =)

2010-10-07 @ 20:17:12
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Emma

jag har också räknat ett tag, men eftersom jag är såå dålig på att äta frukost (frukostmat är äckligt!) så kör jag nutrilettshake till frulle - asbra, jag slipper välja vad jag ska äta, jag slipper gå upp tidigare för o hinna äta, jag vet exakt hur många kalorier jag får i mig (eller får i mig om jag lyckas dricka upp allt, vilket jag sällan gör..) osv. a win-win-situation, helt enkelt ;)



fan förresten vad jag älskar att du är tillbaka i bloggsfären igen! :D



2010-10-07 @ 20:24:08
URL: http://irrelevant.blogg.se/
Postat av: angelica

ja men exakt. kan gå å sno frukt på jobbet också, perfa :)



Däremot dricker jag inte socker i tet, myycket bra =P haha.



Det är bra de, kredit e farligt :) usch o sitta på massa skit som ska avbetalas när man egentligen kunde göra en massa skoj!



Jaa, jag simmade ju 50 min :) Och så vart det promenad 1 timme så rätt nöjd måste man ju säga :) Och blev inte alls andfådd, så de va skönt. men de kändes lite i armarna så får se om jag har någon träningsvärk imorn då hehe

2010-10-07 @ 20:41:44
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Fan va duktig du är! Jag önskar jag kunde hålla på men istället kommer jag bl stor som en häst =(



Ja, absolut hade vatt skit skoj, när min trötthet har lagt sig. Är inne i en jobbig trött/HORMON period just nu - gråter och blir arg för allt.



Jag bor i radhus på Rinnebäck i Arlöv om det säger dig nått. Vi flyttade hit för knappt ett år sedan så jag kan inte mycket om arlöv haha, malmö is my hood!

2010-10-09 @ 08:57:12
URL: http://kliingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0