Tallriksmodellen

Jag äter enligt tallriksmodellen men ibland är det riktigt svårt att beräkna sin måltid, utan att göra måltiden för stor. Därför köpte jag en tallrik som ska hjälpa till med detta, nämligen tallriken "LAGOM".

Som ni ser, är tallriken uppdelad i tre lagom stora delar och jag tyckte första gången jag la upp maten att det blev en liten portion. Men tro det eller ej, jag blev mätt. Hade jag haft en vanlig tallrik så hade jag lagt upp mer mat än detta och säkerligen ätit upp allt.

Jag tycker även att denna tallrik är grymt bra då jag inte tycker om att blanda maten. Jag äter helst köttet för sig själv, potatisen för sig och grönsakerna för sig. Jag äter aldrig sås eftersom jag även avskyr blöt mat. Jag är jävligt udda, jag vet.

Tallriken finns att köpa HÄR för 249 kronor styck. Jag tycker att det är en tallrik värd priset. Grymt bra! Staplingsbar och i riktigt porslin.

Kommentarer
Postat av: emma

Halkade in på din blogg!

Haha..kul tallrik! Sån vill jag med ha!

Dumpar av en pepp-kram när jag ändå är här!

Kika gärna in hos mig!

kramkram

2010-11-02 @ 12:51:27
URL: http://undersjuttio.blogg.se/
Postat av: angelica

Okej, hoppas du blir frisk snart för det gör ju faktiskt inte gott att träna när man är sjuk.. Men låter som en väldigt envis förkylning som varken vill ge med sig eller bryta ut ;/ Jag har hållt mig sjuk sen min lunginflammation, otroligt skönt. Man har varken tid eller råd att va sjuk :)



Var jobbar du? På nå tivoli?



Ska se till att träna satan denna vecka, känner mig peppad. Det var faktiskt riktigt skönt att stiga upp tidigt och träna igår. Det ska jag fortsätta med, ta ett litet zumba pass innan jobbbet liksom. så har man eftermiddag o kväll fri sen, det är ju ofta då man är som tröttast.



2010-11-02 @ 13:03:35
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Perfetk tallrik, sådan skulle man ha.

Det ser för övrigt riktigt gott ut på den också hehe. ÄLSKAR champinjoner, vad har du stekt dom i?

Men jag är en sucker för sås, blöt mat - mums!!!

2010-11-07 @ 17:49:49
URL: http://kliingan.blogg.se/
Postat av: lifeiswhatyoumakeit.

Jag gillar inte heller sås! Har t ex. aldrig ätit smör på mackor, sås eller dressing till mat. Det blir ju kladdigt/flottigt och enbart oaptitligt för min del! Haha.



Trodde jag var den enda ... ;)

2011-01-12 @ 09:48:50
URL: http://benniys.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0