Sjukhus all day long.

Jag fick åka in på sjukhuset efter att imorse ha blivit omkulldragen av en av hästarna som blev livrädd för ett skott som jägarna bakom stallet avfyrade och sedan också fått en spark av honom när han vände sig om och sprang.

Mitt smalben svullnade upp till dubbel storlek på mindre än fem minuter

Så jag haltade till mamma och frågade om det kanske kunde vara farligt? Hon tvingade mig in att byta kläder och sedan skjutsade hon mig till sjukhuset där jag fick massor av värktabletter och blev runtskjutsad i en rullstol.

Sköterskan klippte sönder min strumpa så när jag frös om foten så var mamma lite lustig och försökte få mig att skratta lite genom att sätta sin mössa på foten så jag slapp frysa.

Efter X antal timmar och röntgen så fick jag veta att jag har en lite spricka i benen samt att musklerna fått sig ett rejält slag också! Fick köpa ett par kryckor och betala för besöket, sammanlagt 450 spänn. Helt sjukt. 150 spänn för kryckor och 300 för besöket. Tycker det är förjävligt att man ska behöva betala för akutvård när 30% av ens lön går till skatt. Sjukt sjukt sjukt.

Nu ska jag vila bort drogerna lite.

Kommentarer
Postat av: - ● Rebecca ● -

Ja men d vet jag väl...

2010-01-24 @ 17:47:34
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: IDA

Usch de såg inte skönt ut :S

2010-01-24 @ 19:44:47
Postat av: Birsen

Gecmis olsun!

ja det blir bara dyrare och dyrare allting! Vila nu ordentligt!

Kram

2010-01-24 @ 20:28:17
Postat av: emmely

Var tråkigt att någonting sånt här ska hända nu. Hoppas du får ur dig alla "drogerna" ^^ och att du snart är frisk och kry. kram!

2010-01-25 @ 06:47:46
URL: http://graje.blogg.se/
Postat av: Denize

Fy fan! Stackare. Usch vad ditt ben var svullet :(

Krya på dig! Hur lång tid sa de att det skulle ta och läka?

Puss

2010-01-27 @ 10:29:06
URL: http://denzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0