Utvärdering av Nyårslöften 2010

Årets nyårslöften:
1. Äta bättre och träna mer! Jag ska gå ner 20 kilo till sommaren.  [CHECK]
2. Plugga i tid och läs lite varje dag, skjut inte upp. [HALVCHECK]
3. Hålla ordning på rummet och städa oftare. [CHECK]
4. Försöka hjälpa till mer hemma. [HALVCHECK]
5. Ha ett mer socialt liv. [HALVCHECK]
6. Åka utomlands! [CHECK X3]
7. Gå till en psykolog, prata om den ansträngda relationen till min pappa.  [FAIL]
8. Få igång pållen, börja träna med honom igen. [CHECK I SOMRAS, FAIL NU]
9. Max 2 timmars internettid varje dag.  [FETFAIL]
10. Ringa/smsa för max 500 kronor i månaden.  [CHECK]
11. Bättra på närvaron i skolan. [CHECK]
12. Minst 7 timmars sömn varje natt. Skit TV:n och sov istället! [CHECK]
13. Spara mer pengar och inte hålla på och nalla av dem hela tiden. [FAIL]
14. Hitta extrajobb förutom barnpassning för att kunna spara mer pengar. [FAIL]

SLUTSATS: 14 nyårslöften, 6 uppnådda, 3 halvt uppnådda, 5 icke uppnådda.

Nästa år blir det till att fixa lite nya nyårslöften. Måste kanske börja skissa på dom lite smått. De som jag failat på detta år, kommer jag nog försöka fixa tills nästa år. Enklast så. Men mycket har hänt på ett år. Både gott och ont..


Kommentarer
Postat av: JD | - 28 kg!

låter som lite löften som jag kommer ha :)

vi kör på 20 kilo till midsommar? fan så nice och peppa varandra till 20 båda två ;) wei!



jag ska börja träna som en idiot! nu ska fläsket väck :D

2010-12-10 @ 10:02:01
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Charloth

Det är en leversjukdom. Men får det via blod kontakt eller som jag via sprutor. en vanlig sjukdom hos narkomaner. Den är ganska alvalig. om man inte gör en behandling får man förr eller senara levercanser av den. och behandlingen funkar bara i mitt fall 80% för jag har hepatit c 3a men om jag hadde haft hepatit 2a eller 4a hadde jag bra haft 50% cangs att bli frisk. så jag är ganska glad och tror på behandlingen :) Men den är tung.

2010-12-10 @ 14:14:30
URL: http://sleepingangels.blogg.se/
Postat av: Johanna

jo fast jag skulle inte döpa mitt barn i kyrkan om jag inte trodde på den tron :) Sen sväljer jag inte hela bibeln med hull och hår :)

2010-12-10 @ 14:57:06
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

Oj vad många nyårslöften du hade, men där var några som jag tror att jag stjäl av dig till nästa år =)Alla tummar upp till dig som klarade av att gå ner 20 kg på ett halvår! Helt sjukt vad duktig du är. Kanske jag också kan klara av det?!



Haha det var som sagt första gången jag bakade lussebullar =) Men de blev goda i alla fall.

Jag har gått upp den mesta av vikten under de senaste 2 åren ja. När jag var 19 (4 år sen) så var jag helt normalviktig, så jag vill inbilla mig att det inte borde vara så jäkla svårt att komma ner dit igen.

Det är riktigt svårt att undvika allt det goda när det finns godis och kakor på jobb varje dag. Frukt äter jag dock mycket av, fruktbilen kommer 3 gånger i veckan till jobb med stora leveranser =)

2010-12-12 @ 09:38:57
URL: http://baggholm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0