Hemma och sjukhus

Yesyes, jag kom hem för två veckor sedan. Men dessvärre har jag legat på sjukhus och inte alls mått bra. Har även fått opererats akut i magen vilket var lite mindre roligt. Jag har nu cirka 40 stygn i magen som ska tas bort på onsdag och sedan ska jag börja jobba på söndagen igen. Just nu är jag nämligen sjukskriven.

Förra fredagen fick nämligen min galla spel, samma kväll som jag hade mina tjejer här på myskväll med god mat och film. Mådde så dåligt, hela kroppen böjade skaka, jag kräktes som fan och huvudet snurrade bara runt runt. Trodde helt seriöst att jag skulle dö.

Så jag blev skjutsad till sjukhuset och blev inlagd, fick morfinprutor och dropp. Lördagen så fick jag opereras akut mot stora gallstenar och inflammation i gallblåsan. Fick en snetändning på narkosen så dom fick söva ner mig igen vilket ledde att jag spenderade över tolv timmar nere på uppvaket. Sedan har jag legat down. Fick komma hem i måndags men är totalt orörlig och har inte ätit något nästan sedan förra fredagen. Mår så fruktansvärt illa!





Nu har ni sett min tjockismage också! =)


Kommentarer
Postat av: emmely

Oj!? Stackare<3 Måste verkligen gjort ont! Hoppas det är bättre nu! Läskigt när sånt händer! Krya på dig!

2010-08-07 @ 22:38:03
URL: http://graje.blogg.se/
Postat av: Birsen

Herregud! Gecmis olsun gumman! Så hemskt. Hoppas du kryar på dig fort. Jobbigt att var autan galla du ;). Fast kanske lika skönt efter spasmerna du haft.



Stora kramen från en som har också ont i gallan men väntar tills det blir värre.

2010-08-08 @ 12:02:02
URL: http://birsen.blogg.se/
Postat av: Blivande Fru Svensson (26 dagar kvar)

Usch fy, gumman jag lider med dig :(



Ja jag hoppas det, dock har den inte infunnit sig ännu. Tränade för mycket innan så nu har jag väl tappat allt igen känns det som.



Andas har jag inte tid med känns det som. Ja allt är kaos just nu..

Kram och krya på dig!!!

2010-08-08 @ 17:17:32
URL: http://mammasbusungar.blogg.se/
Postat av: Laura

Aj aj aj! :( Stackars dig!! Hoppas att du mår lite bättre nu i alla fall! Hoppas du hade en trevlig semester också, ska du inte skriva något om den? ;)



Alanya-jobbet lät ju riktigt okej, men varken jag eller Ahmet vill till Alanya, så han har tackat nej till det. Nu hoppas vi på att något liknande jobb ska dyka upp i Istanbul istället..



Kram och krya på dig!!



2010-08-14 @ 22:20:45
URL: http://papatya.blogg.se/
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Huu vilket äventyr :o( Hoppas du snart är på benen igen!

2010-08-20 @ 14:12:07
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Emmely

Gissa vad jag har gjort den senaste tiden? Jo operarat bort min infekterade gallblåsa med gallstenar i. Man fattar inte vilken smärta det är innan man uttsats för det. Opererades i fredags och är på bättringsväg nu. Men jag känner mig aningen bitter, hann med 2 dagar på min praktik. Det absolut roligaste i hela min utbildning! och så fick jag missa bästa festen på valborg och ligga hemma i sängen och glo. Men livet går vidare och jag kämpar vidare.

2011-05-02 @ 05:32:50
URL: http://graje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0