Tummen ner för Skånetrafiken!

Jaa, imorse trodde jag fan att jag skulle dö påväg till skolan. FYFAN säger jag bara.

För det första så var bussen helt smockad med folk så hälften av folket som klev på i Tomelilla fick stå upp. Som tur var så fick jag en sittplats idag, allra längst fram och närmast dörren.. Dörren som inte gick att stänga. Chauffören fick smälla igen dörren 4 gånger innan den stängdes men så fort han körde snabbare än 60 km/h så flög dörren upp och stod och slog hela vägen till Lund. Himla säkert det där! Jag höll på att skita på mig när den slogs upp. Det var jävligt kallt också vill jag lova men chauffören lekte tuffing och tog på sig solbrillorna.

Sedan så började nästa sak efter att vi stannat i Ramsåsa, bussen gick nästan inte att gasa utan puffade sig fram, precis som att den juckade. Så höll den på hela vägen till Lund där stoppknapparna inte fungerade! Wtf?!

Nåja, påväg hem så var jag nästan ensam på bussen. Det är SÅ det ska vara. Härligt!


Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Haha, bra där <3 :)



Jaha, så du har inte flyttat till Lund? Men vad jobbigt, varför flyttar du inte bara? Mycket att bo i samma stad som man pluggar :). Like me :P



Vilken skön buss du åkte med idag. Som turkiska bussar med dörrarna öppen hahaha :D

2009-09-22 @ 21:14:46
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Pauline

Jag tycker den är bra :) Jag brukar låna syrrans.

2009-09-22 @ 22:11:21
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Anna - Gravid & Hundtokig!

Nej, men fy fan! Bättre är det här uppe i norr :)

Våra bussar funkar och är aldrig sådär smockfulla.. Eller jaa, vid gatufesten maybe men då är det ursäktat!



Säger ju att Skåne suger.



Krams!

2009-09-23 @ 00:09:03
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0