Domedagen är här!

Idag ska mina pållar hem! Jag lääängtar tills dom är hemma på gården igen men ändå inte för då kommer det vara slut på långa sovmornar eftersom jag kommer ha tre pållar som vill ha mat.

Jag har dock en del kvar att göra innan dom kan komma hem igen men det är väl förhoppningsvis snabbt gjort. Vi ska mötas i Tomelilla klockan tio, jag, Josse och Maggan som ska hjälpas åt. Maggan ska köra eftersom hon har e-kort och då kan köra transporten bakom vår stora arbetsbil som får dra 2 ton. Hon är inte så vidare hästvan men det är ju jag. Josse har väl sisådär med hästvana vad jag förstått. Hennes mamma har hästar som hon brukar hjälpa till med ibland så hon vet att när jag skriker "AKTA" så flyttar hon på sig direkt, något som inte mina andra vänner skulle göra.

Det kan vara bra att ha en sådan med sig eftersom min gamla häst får panik när hon ska ut ur transporten och slänger sig bakåt om man har otur. Hon är omöjlig att lasta också men jag har hittat ett knep *peppar peppar* genom att jag sätter en handduk för hennes ögon och sedan visslar jag in henne i transporten. Då brukar hon gå in men eftersom jag skriver det här nu så kommer hon säkert inte gå in på det sättet idag. Men vi håller tummarna!

Många tänker "varför lasttränar hon inte henne?" men ska jag vara ärlig så känns det inte lönt att lastträna en häst som är 24 år och stressa upp henne i onödan när hon åker hästtransport max en handfull gånger på två år. Vi har ju bara 3 km till närmaste hästklinik så i värsta fall kan man promenera dit.

Nu innan klockan tio har jag ju som sagt lite saker att göra. Jag ska dra ut lite hö i hagen eftersom Hot Shot kommer att komma hem själv först och då gäller det att strömmen är på ute i hagen och att det finns mat så han möjligtvis lugnar ner sig. När han är ensam i stallet så står han och reser sig i panik och då känns det lite säkrare att ha honom ute så han inte knockar sig själv.

Sedan ska jag fylla vattenkaren i hagen också, plus att jag ska halma boxarna och ta ut den sista skiten som inte ska vara där. Jag måste också plocka fram allt som ska med idag, som transportskydd, grimmor, träns, handduk och grimskaft. Men sedan är jag faktiskt klar!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha ja det kan jag tänka mig, ridstövlar måste vara nästan omöjligt. :o



Vad skönt att få hem djuren! ♥

2009-09-26 @ 08:58:46
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Petra ♥

svar: ja när man jobbar på ett sånt ställe är det nog bra att vaccinera sig! :)

2009-09-26 @ 09:32:55
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

HA ha ha ha ja men ellerhur?

D e jag o Britney SPears lixom. :D HAHAHA

Snart kommer du se mig i alla skvallerblaskor!

2009-09-26 @ 09:39:55
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: ♥Linda med familj och Lillan i magen♥

Åhh gumman du är för go...



Jag vill ju ha ett slut på detta och jag kämpar varje dag.... Min sambo gick in på apoteket senare och samma kärring satt där då och så kom jag in för jag hade glömt halsbränne medicinen. Då kläcker hon ur sig till honom. Stackars flicka, hon kan inte ha det lätt, varför ska hon skaffa barn i så ung ålder osv...



Min sambo blev förbannad och sa till henne ordagrant: Det där är min sambo och hon har haft en helvetes graviditet, hon är 27 år och har en dotter på 5 år. Att sånna som ni gör att hon får det jobbigare accepterar inte jag, hon är vacker och hon känmpar varje dag och så tog han sina varor och gick.

Haha ja alla tittade på oss då med, men min sambo va i alla fall stolt över mig :)



Men vad mysigt att få hem hästarna :) Vi letar just nu efter en avstyckad gård med stall till och så ska vi ha hästar. Ella vill ha häst och det vill jag med så vi får se hur det blir.

Kram

2009-09-26 @ 10:31:47
URL: http://babymyz.blogg.se/
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

SV: Ja men det kanske känns lite jobbigt o åka fram o tillbaka varje dag haha :D



Jaså, okej. Vi läser som sagt utvecklingspsykologi samt kris och utveckling :P



Förresten, vart i sthlm bor du? :p

2009-09-26 @ 10:57:14
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

TV400 men det är bara repriser från föregående år.

2009-09-26 @ 11:26:43
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej, du går väl under vuxen ? För en månad kostar de 300 kr, 6 månader kostar 2100 kr och för ett år kostar de 2600. Du kan dock inte träna i Tomelilla, måste träna i Ystad med det.

2009-09-26 @ 15:58:09
URL: http://intealltidenkelt.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja det blir ju inte många sovmorgnar per år när man har häst ;-)

2009-09-26 @ 19:18:47
URL: http://emmagynning.blogg.se/
Postat av: selma

okej =) endå rätt nice, pappa är där nu! :(

haha, idol är riktigt bra ju!

2009-09-26 @ 19:55:27
URL: http://selmasedef.blogg.se/
Postat av: petter

Jag ba tänkte "men gud, varför lasttränar hon inte hästen!??!" men det fick jag svar på!

2009-09-26 @ 19:56:24
URL: http://pttr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0