Har inte tid!

Med bloggfan! Jag hinner verkligen inte med. Jag är inte hemma förrän klockan nio på kvällarna som tidigast.

Idag är jag äntligen ledig. Jag har jobbat sju dagar i sträck men nu är jag ledig både idag och imorgon om inte Anki lyckas fixa in mig att jobba imorgon också som jag ville. Det får jag inte veta förrän senare idag.

Nu tänker ni, vad fan gör hon uppe när hon äntligen är ledig? Jo, jag har en häst som inte mår så bra och jag har därför ringt till Distriksveterinärerna som jag har noll komma noll förtroende för sedan dom sa att min häst hade åldershosta när hon i själva verket hade kvickdrag. Men dessvärre så har veterinärstationen här i Bollerup tydligen semester för tillfället och eftersom jag nästan försov mig till telefontiden till Distriksveterinären så var jag ju tvungen att ringa till dom. Så halv elva-elva ska jag möta upp en veterinär som ska titta på min hästs ögon och förhoppningsvis skriva ut någon medicin till henne istället för den receptfria från Apoteket. Det blir dyrt men vad gör man inte för sina djur när dom mår dåligt liksom?

I eftermiddag ska jag till optikern klockan elva också för att prova ut nya linser. Det har gått ett år så nu måste jag ha nya linser. Denna dag kommer alltså bli jävligt dyr! Jag hatar att vara ledig, man spenderar bara en massa pengar ju!

Annars så har jag jobbat i full fart hela veckan. Jag skulle egentligen ha varit ledig förra onsdagen och torsdagen men snälla Daniel fixade så jag fick jobba då också. Det tackar jag för, närmare tusen kronor extra på lönen är väl ingenting som man klagar på?

Nu jobbar vi åtta timmar om dagen plus all övetid så oftast jobbar vi runt nio timmar eftersom vi inte kan stänga parken innan alla gått ut. När alla har gått så ska vi städa toaletterna i entrén också. Jag säger bara en sak, varför i hela friden lyfter killar inte upp toalettringen när dom ska pissa? Varför ska dom pissa ner hela jävla toalettringen och hela vägen upp på toalettknappen? Det är ju så jävla äckligt! Fyyyy!

Varje dag efter att jag slutat jobba runt klockan sju så åker jag upp till hästarna och hälsar på för att se att dom mår bra. Det gör att jag inte är hemma förrän tidigast klockan åtta på kvällen och efter det så går jag ut på min powerwalk för att sedan äta middag runt halv nio-nio. Det är inte bra att äta sent men vad ska jag göra liksom? Sedan är det dags för sängen. Vilket roligt liv jag lever just nu va? Haha! Förresten så stod det minus ett kilo på vågen igår också. Det går sakta men säkert *peppar peppar* så jag hoppas att det håller i sig. Minus fyra kilo på tre veckor liksom! =)

Nej, jag ska väl klä på mig och äta frukost eftersom jag ska möta veterinären om en timme och det tar minst 30 minuter att köra dit. Full fart med andra ord! Jag lovar att jag ska börja blogga igen för ni är faktiskt en stadig grupp som tittar in här varje dag, även när jag inte uppdaterar och senare idag ska jag svara på era kommentarer också.

Min morgonfrilla är btw inte att leka med idag! HAHA!


Kommentarer
Postat av: emmely

Hej. Jo det kanske är så att utseendet påverkar mig mycket. Men jag försöker faktiskt se att folk dömmer inte mig pga mitt utseende! Jag är ju helt underbar! Fick du någon medicin till hästen ?

2009-07-07 @ 20:30:33
URL: http://graje.blogg.se/
Postat av: Marica Rödebäck

Exakt, fast nu är det inte så länge kvar till mitten av juli då vi får beskeden =)

2009-07-07 @ 20:41:04
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Vart va d du skulle i december?

2009-07-07 @ 20:45:15
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: emma

allt bra?

2009-07-07 @ 20:50:23
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag förstår dig!

2009-07-07 @ 20:57:12
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: emma

din frilla är fan snarlik min morgonfrilla (: out of control

2009-07-07 @ 22:05:46
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: Adams mamma

Tack så mycket :)

Nej jag ville ha så naturligt som möjligt, de kommer bli naturligare sen när svullnaden och allt lagt sig men det tar upp till ett år så det blir nog ännu bättre när det har gått lite tid men jag är jätte nöjd :)

2009-07-07 @ 22:39:50
URL: http://mammatilladam.blogg.se/
Postat av: Linda

Sexy frill ;D



Jag är inge bra med bloggen längre..glömmer av mig med den :S Men hittade en ny sida..ska försöka lite där ist..den var rätt smart faktist.

linda.5min.se

2009-07-08 @ 09:22:03
URL: http://lendaa.blogg.se/
Postat av: - ● Rebecca ● -

Tack.

2009-07-08 @ 10:18:05
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/
Postat av: ☆Linda med familj och LillRockarn i magen♥

Hihi ja men ibland så kan man göra små fynd ju :)



Hehe jag sover med mitt hår uppsatt så mitt ser ut som vanligt när jag vaknar. Får panik om jag lägger mig på mitt hår, är mega håröm så därför får det bli som de blir...



Haha nä kanske inte men de är inte skoj att göra själv!!!



Vad skoj att det syns resultat på vågen :) Starkt jobbat Linda

2009-07-08 @ 10:40:42
URL: http://babymyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0