En björn!

Jag har inte berättat om den gången som jag träffade en björn! Det måste jag minsann göra för jag fick vara med i tidningen och allt när det hände!

På den tiden var 14 år gammal, bodde i Norrland, det var sommar och var ute och red med min häst Kalinka. När jag kom till en sandbana där jag alltid rider så stod där en björnmamma och två ungar mitt framför nosen på mig. Hästen var i total chock. Hon bara stod och kollade på den stora håriga saken. Jag gjorde samma sak.

När jag såg att björnen började komma lite emot oss så var jag tvungen att styra ut hästen min på åkern och rida i full fart därifrån!

När jag vände mig om för att se efter vad björnen gjorde men som tur var så traskade den och ungarna upp i skogen.

Tänk vad som hade kunnat hända egentligen! Tänk om min häst blivit rädd som fasen och stegrat? Då hade jag kanske trillat av och då hade kanske björnen käkat upp mig.

De björnar som har ungar kan ju vara otroligt aggressiva men som tur var så gick inte den björnen till attack mot mig.

Efter att det hänt så ringde jag till min kompis som hade sin häst i ett stall nära där jag träffade björnen. hon berättade för stallägaren ovh vips var jag och pållen med i tidningen..

image263

 
Har ni varit med om någonting som gjort er till en kändis för en dag?



 


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Vilken upplevelse.Tur att den gick upp till skogen igen och inte blev aggresiv och attackerade er.

2008-01-24 @ 18:32:03
URL: http://BeCoolSodaPop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0