Läbbigt!

OXEN

21/4-21/5

Torsdagen handlar nästan helt och hållet om kommande val och framtida ambitioner. Inget händer just nu.

image413

Seriöst. Hur mycket stämde inte det då? Jag var och pratade med min studievägledare idag om min framtid. Om mitt framtida yrke och sådant.

På tal om yrke så har jag bytt vad jag vill göra. Jag vill istället för mellanstadielärare, utbilda mig till logoped. Jag gjorde ett arbete om talsvårigheter och hjälp som finns mot det och sen blev jag intresserad av det. Programmet finns på Lunds universitet så det skulle kännas som om jag får lite mer status om jag går där än på Kristianstads högskola.. Eller hur?

Man tjänar typ 7000 kronor mer som logoped också. Har tänkt på pengar i framtiden förstår ni och som mellanstadielärare får man ungefär 12 000 skattat som max och som logoped får man 19 000 skattat som max. Så vad väljer man? Någonting som är betydligt svårare att komma in på, kräver mer poäng, som det är brist på, som ger mer pengar och där man kan hjälpa människor eller någonting som är totala motsatsen?

Jag kommer nog inte in på universitetet till hösten eftersom det krävs runt 19,30 i snitt och jag har 17,1... Mindre bra. Så jag ska plugga upp några ämnen under nästa år samtidigt som jag jobbar och sedan söker jag in igen 2009.. Tror ni att det skulle fungera?

image412

Kommentarer
Postat av: Angelica

jag kan i princip göra det ;)
hoppas du haft en bra dag? kram

2008-02-28 @ 21:28:32
URL: http://tufflaan.blogg.se
Postat av: Emmah

Vad hände med att du skrev blogg så ofta+ ;)

2008-03-01 @ 11:15:42
URL: http://emmahskriver.blogg.e
Postat av: Matilda

Lycka till iallafall!:) Har själv hela gymnasiet kvar men sjukt svårt är det ju nu ..

2008-03-01 @ 16:02:51
URL: http://matildaans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0