Hemskt att läsa..

Ärrad

av: Ensam


Det var en tjej som var mobbad av en enda tjej. Alla andra tyckte väl att det var löjligt att hon kunde må så illa för att en annan tjej då och då sa nåt elakt elr gjorde nåt dumt, men det dom andra inte visste elr inte ville se var att den tjejen trycktes ner mer och mer dag efter dag. Till slut ville hon knappt gå till skolan, klagade på att hon hade ont i magen och ville vara hemma. Ibland åkte hon hem från skolan för att bara komma ifrån allt, för att hon helt enkelt inte orkade med all skit hon fick ta! Hon mådde mer och mer dåligt, till slut vart hennes mamma less och hon fick flytta till en annan skola, där vart allt mycket bättre.


Men sen kom tjejen som mobbade henne och allt blev genast mycket sämre, det dåliga var att den mobbade flickan inte vågade säga nej. Hon tordes helt enkelt inte, vem vet hon kanske skulle ha fått ett slag i ansiktet eller så kanske mobbaren skulle fixa så att hon inte skulle ha några kompisar kvar. Det hade ju hänt förr.


Sen började hon sjuan och nu gråter hon varje kväll och skriver i dagbok om hur dagen har varit, oftast har den inte varit så som man önskar.. Hon vill inget annat än att försvinna bort till en plats där allt är bra. Hon som mobbade henne när hon var liten gör det väl lite fortfarande men det som har hänt sen hon gick på dagis kommer alltid finnas kvar inom henne och ärren mobbaren har lämnat efter sig kommer aldrig försvinna.


Ibland på kvällen gör hon saker som hon inte borde göra, hon försöker sluta men det är skönt, för allt försvinner just i det ögonblicket och för en sekund mår hon bra. Men nu börjar hon inse att det aldrig kommer bli bra, aldrig någonsin. Hon hoppas att allt en dag ska bli bra. Men det sorliga är att den mobbade flickan, det är jag..


P.S Det är en sann berättelse!:/



Jag håller på med mitt organisationsarbete om mobbning och hittade precis denna berättelse. Sjutk sorglig tycker jag. Jag har varit grymt mobbad och allt som man varit med om, det bär man med sig. Precis som denna person skriver.  Det som jag varit med om tidigare i mitt liv, påverkar mig idag. Att jag blivit mobbad och kallad för dumma saker, har gjort att jag inte kan lita på människor idag.

Precis det som står i berättelsen har jag varit med om. Jag ville inte gå till skolan och hade alltid ont i magen. Min mobbning gick så långt att jag blev slagen varje dag i skolan. På rasterna satt jag inlåst på toaletten. Även på lunchen. Skolan ville att jag skulle byta skola, precis som denna tjej men varför flytta den mobbade när det är de som mobbar som gör fel? Kan någon förklara det för mig? Är det för att det är lättare och skolan slipper ansvaret?

Berättelsen är lånad här .-> Mobbad

Kommentarer
Postat av: Bea

Jag & min kompis blev mobbade varje dag av en kille, men vi tog oss genom det tillsammans..

2008-02-24 @ 14:32:19
URL: http://bealou.blogg.se
Postat av: Tea

Vad otroligt hemskt :( Hoppas att du mår bra nu!

2008-02-25 @ 08:52:08
Postat av: Linda

Tea: Jo det är sjukt hemskt att det ens finns barn som får må så. I år utan att någonting görs. Allt det hemska finns ju alltid kvar. Tyvärr..

2008-02-25 @ 18:07:31
URL: http://liiiiinda89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0