Han dog inte!

Min kisse klarade natten med otroliga 41,7 i feber. Vi akutringde till djursjukhuset som vi var på igår och hon sa att jag inte kunde ge honom penicillin som vi fått recept på, förrän ikväll.. Istället kunde jag lägga en handduk i frysen och sedan lägga över kissen för att sänka febern. Det var också viktigt att få i honom vatten men jag hade tvingat i honom vatten under hela kvällen genom en liten spruta som jag sprutade in i mungipan på hono,.

Jag la istället en påse med frysta hallon på honom och jävlar var skönt han tyckte det var. Han la hakan på den också eftersom den kylde ner bra mycket...

image316

Så jag fick hacka loss två kylklampar som jag lindade in i en kökshandduk och sedan la både under honom och på ryggen hans..

Sedan låg jag med han på min mage under hela natten.

Det var skitläbbigt eftersom rätt som det var så somnade han till och slutade andas. Så jag fick hålla honom vaken. Väcka honom så fort han somnade eftersom han inte kunde andas genom nosen. Då fick han ju istället hålla munnen öppen och försöka andas genom den och den stängdes automatiskt när han somnade. Eftersom han låg så så var jag tvungen att vattna honom ofta eftersom mycket saliv försvann.

image315
Såhär hemsk såg han ut när han såg som värst ut.

Vid halv sex så var han uppe och gick lite och skrek för han ville att jag skulle öppna dörren till vardagsrummet så han slapp vara i mitt rum och vid halv tio tog jag tempen på honom igen och då hade han 38,8. Så min kisse mår bättre nu! Tack och lov! Han har även druckit lite vatten själv idag så han är duktig!

Det är sjukt egentligen för denna katt är min lilla bebis. Han heter också Bebis! Han är 5 månader gammal och har kostat runt 6500 kronor i veterinäravgift hittills.

Kanske låter det wacko att man är såhär när det gäller en katt.. Meen. He's my baby!

Kommentarer
Postat av: .:saba:.

Åh, vad skönt! Men borde han inte åka in och så ni kan få veta vad som är fel..? Jag sa ju det.. It's not over until it's over! ;-)

2008-02-04 @ 13:18:24
URL: http://sabas.blogg.se
Postat av: alexandra

vilken söt katt :D

2008-02-04 @ 15:09:12
URL: http://lolabrin.blogg.se
Postat av: Louise S.A

Åh hemskt det lät med din katt men den är ju ens bästa vän och lilla bäbis, klart man gör allt för den. hur mår den idag då?

Kram Louise

2008-02-04 @ 15:35:08
URL: http://www.louisesa.blogg.se
Postat av: Henrik

Va skönt att han klarade sig, alltid jobbigt när ens djur mår dåligt.
tycker ente alls de e "wacko" att lägga pengarna på en katt... e man djurvän så e man :)
Hur tar man föresten tempen på en katt?

2008-02-04 @ 16:25:25
Postat av: Linda

Henrik: Jo det är grymt jobbigt när djuren mår dåligt. Ännu sämre är det att det är så sjukt dyrt. Antar att det är därför så många djur är vanvårdade..

För så måste du ha termometer som inte du hade tänkt att använda (jag använde samma som jag har till hästarna men gjorde såklart ren den innan) och sedan doppar du den i lite helosansalva så den lättare glider in i rumpenstumpen på kissen.

Ett tips är att ha någon som håller i katten så den inte spänner till och skadar sig..

2008-02-04 @ 17:06:08
URL: http://liiiiinda89.blogg.se
Postat av: Henrik

Linda: Då va de alltså som jag trodde; "där bak", trodde bara att dom spjärnade emot för mycke för de... man lär sig nåt nytt varje dag

2008-02-04 @ 17:53:50
Postat av: Linda

Henrik. Jo de tycker ju inte att det är skönt direkt men det är därför man tar lite salva som man doppar termometern i. Fungerar som glidmedel ;)

2008-02-04 @ 18:28:31
URL: http://liiiiinda89.blogg.se
Postat av: Emmah

jag sa att det skulle ordna sej :D

2008-02-04 @ 22:09:10
Postat av: Linda

Emmah: Jag ska börja lita på dig mer :)

2008-02-05 @ 14:43:33
URL: http://liiiiinda89.blogg.se
Postat av: elegi

aaw stackars lilla kisse :( hoppas han blir bättre snart!

2008-02-05 @ 22:46:28
URL: http://elegl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0