Stuuudar!

Jag är så stolt över mig själv. Idag är jag ledig, inga lektioner eller nåt. Iofs så har jag aldrig lektioner på fredagar. Hur man nu kan vara stolt över att vara ledig men det kändes liksom som att det behövdes idag.

Det enda jag har på fredagar är projektarbete så man har ju ingen stor lust att bege sig till skolan för en sådan lektion. Hade kanske vart bättre om alla jobbat var för sig med projektete. Känns som vi aldrig kommer igång. Vi skjuter hela tiden upp när vi verkligen ska köra igång det. Vi kan inte skylla på någon annan än oss själva. Men vem har lust att sitta till tre på fredagar och studa projektarbete? Nobody! Ida har två bussar som kan ta henne hem. Antingen tar hon en tidig som går innan vi slutar (halv två) och då hinner man inte mycket på den tiden. Eller så sitter man över en och en halv timme och jobbar. Vilket vi har gjort en gång. I och för sig så gick ju det bra eftersom vi fick mycket gjort. Lånade böcker, skrev inledning och beställde fler böcker. Men det krävs mer. 

Vi är alla för slöa för att sätta igång. Fy på oss! Haha! Gunnel kommer få spasmer på oss snart eller nåt sånt.

Idag bestämde jag och Ida i alla fall att vi skulle jobba hemma eftersom vi har 20000 andra läxor som ska in i veckan. Emelie tänkte inte heller komma till skolan så då var det ju lika bra för oss också att skita i det idag.. Igen.

Det är stora grejjor som ska in i veckan också. Religionsarbete på måndag, matteläxa tills på tisdag, engelskatest och uppgifter in på onsdag, ryggsäcken i psykosocialt arbete ska in på torsdag och likaså svenskauppsatsen. Veckan efter ska jag tenta av min matte A, vilket jag inte gjorde i ettan eftersom jag var magsjuk när vi hade nationella proven i Matte och sedan glömdes det bara bort. Så jag måste ju räkna igenom lite av varje där så jag gör bra ifrån mig där. Härliigt värre. Känns som man inte hinner med sig själv alls nuförtiden. Man hinner med skolan men allt annat glöms bara bort om man vill ha bra betyg. I och för sig så ska vi snart ut på 6 veckors praktik så det är väl förmodligen det som gör att vi har så mycket läxor just nu. 

På måndag ska vi i alla fall starta upp projektarbetet på allvar. För om vi ska få vårt kära MVG så måste vi börja nu. Jajamensan! Känns lockande värre, eller inte.

Aja, jag började skriva på min ryggsäck tidigare men jag känner mig inte alls koncentrerad. Inte med musik, inte utan musik och inte heller när man har en kisse i knät. Blööh! Jag är less på skooolan men det är väl lika bra man tar ett rejält ryck och tar itu med allt så det blir gjort.


JAG VILL ÅKA UTOMLANDS TILL SOLEN OCH VÄÄÄÄRMEN FÖR JAG VILL INTE HA REGN MERA NUUU!
I och för sig så är det sol idag. Härligt varmt lyser det in på mitt rum men så fort man går utanför dörren så måste man ta täckkläder på sig, annars förfryser man håret på armarna. Det är typ 5 grader på nätterna nu så det är väl snart dax att plocka in hästarna på nätterna. Vilket innebär mer jobb.

Måste sätta igång hästen och träna med honom också men det är så sjukt svårt att hinna med allt. Jag är hemma vid typ halv fyra, då ska jag ut och gå till typ fyra och sen måste man hinna med träningen innan maten så man är kanske hemma vid kvart i sex om man har tur, sen ska man mocka. Då är det klart vid sex. Sen middag och sen då? Sen ska man orka plugga och se på tv oxå. Herrejises, dom får börja visa dåliga program på tv'n så man slipper glo på den jämt! Ajuste ja, jag ska hinna med pojken också. Känns som jag har ett socialt och superbra liv, oh yes!

Nu ska jag fortsätta skriva min ryggsäck och sen ska jag ut och promenera lite med vovven.
Tjolahopp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0