Männen har kommit ett steg längre än kvinnorna?

Jaa, snacka bråk jag hade om det häromdagen. Så suuur jag var...

Det var såhär. Jag och en killkompis höll på och diskutera kvinnor och män.. Han sa:
- Kvinnor klarar inte av allt själv. Så fort de inte klarar av det som de ska göra så måste de ha hjälp av en man! Kvinnor är helt enkelt ett steg lägre än männen. Så fort de är ledsna så kräver de en man som kan trösta..

Oooh, som jag kokade efter att han sa detta. Jag lovar, hade han varit nära mig så hade jag nog strypt honom. Jag förstår inte, hur kan man tänka så? Varför skulle just kvinnor behöva männen så mycket mer? Lever vi på stenåldern eller? Det finns väl även män som kräver tröst av en kvinna när de är lite ledsna och så? Men näää, enligt han så var män dom stora och starka människorna som aldrig var ledsna. Allt var alltid tiptop enligt honom och män lät som om de vore helgon?

Kanske är det rent av kvinnorna som är ett steg högre upp än männen? Jag menar, vi kan ju föda barn. Det kan aldrig en man uppleva. Allt annat som män kan uppleva, kan även kvinnor uppleva. Förutom att pricka toaletten när man står på händer, det är ju helt omöjligt som kvinna men ändå. Så det kanske är kvinnorna som står högre än männen.. Jag vet inte.. Vi står nog förmodligen på samma trappsteg..

Det är bara ingen som har upptäckt det än..

(Förutom Feministerna då)

Kommentarer
Postat av: Enkeria

Ni står på samma traggsteg, är bara en fundering över hur "bekväm" man är. Kan inte männen brukar de oftast gå till Mamma!

2007-12-01 @ 12:38:56
URL: http://www.enkerianights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0